نتایج یک مطالعه نشان داد: فناوری اطلاعات بهترین روش برای جبران کمبود نیروی کار است

پیر کلرو، اقتصاددان ارشد BDC در رابطه با رفع این مشکل گفت: در این شرایط یکی از اولین کارهایی که صاحبان مشاغل انجام می‌دهند افزایش حقوق است در حالی که راه حل این مشکل سرمایه‌گذاری بسیار ناچیز در حوزه فناوری اطلاعات است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| نتایج مطالعه بانک توسعه تجارت کانادا (BDC) که روز چهارشنبه منتشر شد نشان می‌دهد کمبود نیروی کار برای بسیاری از کارآفرینان مشکل ایجاد کرده ‌است.

به گزارش شارا به نقل از رسانه هدهد کانادا، پیر کلرو، اقتصاددان ارشد BDC در رابطه با رفع این مشکل گفت: در این شرایط یکی از اولین کارهایی که صاحبان مشاغل انجام می‌دهند افزایش حقوق است در حالی که راه حل این مشکل سرمایه‌گذاری بسیار ناچیز در حوزه فناوری اطلاعات است.

این اقتصاددان معتقد است یافته‌های این مطالعه با عنوان “چگونه با کمبود نیروی کار سازگار شویم؟ ” می‌تواند در مقابله با مشکلات به کارآفرینان کمک کند که پیش‌بینی‌هایی داشته باشند که خودشان برای کسب آن‌ها باید حداقل یک دهه زمان صرف کنند.

کلرو سرمایه گذاری‌های تکنولوژیکی و اتوماسیون را موجب بهره‌وری بیشتر کسب و کارهای کوچک خواند و تصریح کرد: با این فناوری‌ها کارآفرینان تنها می‌توانند کارکنان مورد نیازشان را جذب کنند بلکه با علم روز تجهیز می‌شوند. همچنین کارآفرینانی که از این روش استفاده می‌کنند استخدام کارکنانشان دو برابر نسبت به دیگران تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کارکنان می‌خواهند در یک محیط کاری” پویا ” فعالیت کنند اظهار داشت: کار در شرکتی که از فناوری استفاده می‌کند برای کارکنان جذاب‌تر است زیرا معمولی‌ترین کارها با فناوری اطلاعات یا روبات‌ها انجام می‌شود و این موضوع کار را جالب‌تر می‌کند. با این وجود، از هر چهار شرکت (در کانادا) تنها یک شرکت تمام عملکردهای تجاری خود را به طور کامل خودکار (اتوماسیون) کرده که دلیل اصلی 43 درصد از آنها نیاز به صرف هزینه اولیه بالا است.

اما نتایج یک نظرسنجی نیز نشان می‌دهد که کمبود نیروی کار در کانادا یک مشکل عمومی است بطوری‌که پنجاه و پنج درصد از مشاغل درحال حاضر توان جذب نیروی انسانی مورد نیازشان را ندارند و 26 درصد آنان سعی می‌کنند همان تعداد نیرویی که دارند را حفظ کنند.

کمبود نیروی انسانی توسعه کار و جذب نیروی لازم را برای شصت و چهار درصد از کارفرمایان را با مشکل مواجه کرده و چهل و چهار درصد آنها نیز برای پاسخگویی به مشتریان باید برخی از آن‌ها را قبول نکنند.

در این بین 49 درصد از شرکت‌ها با افزایش دستمزد و مزایا سعی در جذب نیروی لازم‌شان داشته‌اند که بر اساس این مطالعه بیشترین تأثیر را بر حفظ کارکنان داشته است.

کلرو تصریح کرد: جای تعجب نیست که بسیاری از مشاغل مجبورند مشتریان خود را رها کنند زیرا آنها نیروی انسانی لازم برای ارائه خدمات ندارند.