روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ چراغ جادوی مدیران

غلامرضا شمس ناتری – روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌ هم برای مدیران همان کارکرد چراغ جادو را دارند تا زمانی که به بن‌بست و گرفتاری نرسیدند دستی بر آن نمی‌کشند و همین که به چالش می‌خورند آنگاه سراغ و یادی از این چراغ خاک خورده می‌کنند تا بلکه غول درون چراغ، آرزوها و مشکلات‌شان را در کسری از ثانیه بر طرف نماید!

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || کارکرد چراغ جادو را در کارتون ها، فیلم های تخیلی و تبلیغاتی حتما دیده اید، تا زمانی که دستی بر این چراغ کشیده نشود غولی از آن بیرون نمی آید!


روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌ هم برای مدیران همان کارکرد چراغ جادو را دارند تا زمانی که به بن‌بست و گرفتاری نرسیدند دستی بر آن نمی‌کشند و همین که به چالش می‌خورند آنگاه سراغ و یادی از این چراغ خاک خورده می‌کنند تا بلکه غول درون چراغ، آرزوها و مشکلات‌شان را در کسری از ثانیه بر طرف نماید!

روزگار روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ در ایران بدین گونه است که تا زمانی مشکلی برای سازمان و مدیران حادث نشود کسی اعتنایی به آن ندارد و همین که چالش و بحرانی بوجود آمد این روابط‌عمومی است که باید با آسمان ریسمان کردن ، مشکل را بر طرف نماید!


این یک حقیقت کتمان ناپذیر است و چه بسا مدیران زمانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ را طلب می کنند که بتواند آب از جوی رفته را بازگرداند.


شمایل روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ در دستگاههای دولتی بدین گونه است که عدم شناخت از روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ سبب می شود مدیران رابطه خوبی با این بخش نداشته و اگر هم باشد کمرنگ باشد.


مدیرانی که به روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ نگاهی مدبرانه دارند سعی می کنند از روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشترین استفاده را در اقناع افکار عمومی و رسانه یی ببرند و خود نیز پیشگام و پیشقراول این تغییر و این دیدگاه مترقیانه هستند.


روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ پویا از فرصت ها برای اهداف سازمانی در درون و برون سازمان بیشترین بهره را می برد تا آسیب ها کمتر شود.


روابط‌عمومی‌ها‌‌‌‌‌‌‌‌ حلقه واسط میان سازمان و مردم هستند و این پل ارتباطی باید از چنان استحکامی برخوردار باشد که در این آمد و شد نلرزد و همواره اطمینان بخش باشد.


بی تردید نگاه مدیران نیز به این بخش می بایست نگاهی حرفه یی و تخصصی باشد چرا که روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ هم فن،هم هنر و هم تخصص است.


شاید سخن گفتن در این باره سهل و آسان باشد اما چاره یی نیست که سازمان ها و مدیران دولتی برای ارتقاء روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ اعتبارات مالی و نیروی ورزیده در نظر بگیرند تا راهبرد روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌ در انجام اهداف سازمانی به کارایی و اثر بخشی ختم شود.