شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| باید توجه داشت که روابطعمومی قائم به علوم اجتماعی است. علوم اجتماعی مانند روانشناسی – جامعه شناسی – مردم شناسی – اقتصاد – علوم سیاسی و لغت شناسی نقش روزافزونی در روابط عمومی ایفا می کنند. مسئول روابط عمومی باید همواره به علوم اجتماعی و کشفیات و مطالعات علمای علوم اجتماعی توجه دقیق داشته باشد زیرا به کمک این علوم است که می تواند در آینده مشکلات روابط عمومی را حل کند.
این علمای علوم اجتماعی هستند که به ما می گویند افکارعمومی چگونه بوجود می آید و چگونه تغییر پیدا می کند. رفتار افراد در میان جمع چگونه است – احساسات چگونه افکار و عقاید را تحت تأثیر قرار می دهند. نقش پروپاگاند و نقش سازندگان افکارعمومی در اجتماع چیست.
مسئولان روابط عمومی با آگاهی از کشفیات علوم اجتماعی می توانند بر حسن تاثیر برنامههای روابط عمومی بیفزایند و در کار خود به عنوان کارشناسان ارتباط با مردم و متخصص تجزیه و تحلیل افکارعمومی و مشاوران مدیر مدیران توفیق شایانی بدست آورند.
مرجع فارسی: شبکه اطلاع رسانی روابطعمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید