«راهنمای مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی» بزودی منتشر می‌شود

هدف این راهنما، ارائه یک نقطه شروع مختصر و مفید برای متخصصین روابط‌عمومی که تمایل به درک دامنه و پتانسیل مزایای ابزارها و خدمات مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی دارند، می‌باشد. با این که هدف آن، این است که تا حد ممکن جامع باشد، اما تسخیر تمام جنبه‌های این زمینه تجاری و فن‌آوریِ به سرعت در حال تغییر، تقریبا غیر عملی است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| «راهنمای مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی»  تالیف سایمون کالیستر، مارک پک، میشل گودآل، دن تایت، رابین ویلسون، را براون و دام برچ و ترجمه موسسه کارگزار روابط‌‎عمومی بزودی توسط انتشارات کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود.
 

به گزارش شارا، هدف این راهنما، ارائه یک نقطه شروع مختصر و مفید برای متخصصین روابط‌عمومی که تمایل به درک دامنه و پتانسیل مزایای ابزارها و خدمات مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی دارند، می‌باشد. با این که هدف آن، این است که تا حد ممکن جامع باشد، اما تسخیر تمام جنبه‌های این زمینه تجاری و فن‌آوریِ به سرعت در حال تغییر، تقریبا غیر عملی است.

 

با شناخت این واقعیت، این راهنما بر روی عناصر زیر متمرکز خواهد بود:


 مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی چیست و چرا متخصصان روابط‌عمومی باید شروع به مانیتورینگ نمایند؟
 مدل‌های قیمت‌گذاری مختلف برای ابزارهای مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی چه هستند؟
 فهرست و مشخصات ابزارهای کلیدی مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی (از جمله ارائه‌دهندگان رایگان آنها)
 سازمان‌ها چگونه می‌توانند بیشترین استفاده را از مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی با ایجاد چارچوب‌هایی به منظور کمک به پیاده‌سازی و مدیریت افکار عمومی، ببرند.
 این راهنما بر روی ابزارهای مانیتورینگ رسانه‌های اجتماعی متمرکز شده است، برخلاف بسته‌های تجزیه و تحلیل اختصاصی، ابزارهای مدیریت محتوا و پلتفرم‌های تعاملی.

 

مانیتورینگ در ساده‌ترین شکل خود، هم هنر است و هم علم. برای بسیاری از متخصصان روابط‌عمومی، مانیتورینگ اولین بار به واسطه قابلیت تنظیم هشدارهای گوگل، پنج یا شش سال پیش به محبوبیت رسید. در حال حاضر، صد‌ها ابزار، هم از نوع رایگان و هم در ازای پرداخت هزینه، وجود دارد که می‌تواند متخصصان روابط‌عمومی را قادر به ردیابی و کنترل برندهای خود به صورت آنلاین، نزدیک به زمان واقعی، نماید.

 

 

منبع: https://kpri.ir/?p=8002