شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– بالغ بر 30 سال تاریخ شرکت امریکن آنلاین که یکی از نیروهای قدرتمند در فضای وب بود، اینک به شدت زیر سوال رفته است و علیرغم تلاش های این شرکت برای کارآفرینی دیگر هیچ جایی برای آن وجود ندارد به آستانه شکست رسیده است.
به گزارش گروه ترجمه شارا، بر اساس توافقی که دیروز به وقوع پیوست شرکت امریکن آنلاین موافقت کرد که خودش را به مبلغ 4.4 میلیارد دلار به غول مخابراتی وریزون بفروشد و این یک قرارداد فضاحت بار برای یک شرکت بزرگ و پیشرو تکنولوژی در جهان است که اینچنین از این عرصه کنار می رود.
در روزهای اولیه اینترنت، امریکن آنلاین (AOL) بیشتر از 26 میلیون نفر را برای اینترنت دایل آپ ثبت نام کرد و تبدیل به مترادف عبارت «شما ایمیل می گیرید» شد که همین عنوان بعدا اسم یک فیلم شد که در امریکا ساخته شد.
یکی از بزرگترین معاملات تاریخی شرکت با شرکت تایم وارنر بود که یکی از شرکت های تاریخی با ارزش بود که به مبلغ 165 میلیارد دلار در سال 2001 انجام داد.
راجکی تحلیلگر نقطه پایان انجمن تکنولوژی ها گفت: «در نقطه اول امریکن آنلاین پادشاه اینترنت در جهان بود.» و اکنون نیز در واقع او به مالش آتش زده است که می خواهد چنین معامله ای را انجام دهد.
شرکت شروع حل مشکلات خودش را در مدت کوتاهی پس از ادغام با شرکت شناخته شده تایم وارنر با نام جدید AOL تایم وارنر انجام داد.
مشتریان شروع به حرکت به سوی شرکت های کابلی که اتصالات پر سرعت تری را در اختیارشان قرار می دهند، کردند و فراتر از «دیوار باغ» از محتوای AOL به جهان به مراتب وسیع تر در شبکه وسیع جهانی حرکت کردند.
با هم افزایی امریکن آنلاین و تایم وارنر نیز این شرکت ها نتوانستند ماهیت واقعی خودشان را پیدا کنند و در نهایت این ائتلاف در سال 2009 فرو پاشید.
لری چیگوریس، یک استاد بازاریابی دانشگاه پیس می گوید: «امریکن آنلاین خیلی بیش از اندازه و زود خواست برای این مورد کاری انجام دهد و چون کار کافی انجام نداد نتوانست موفق شود.»
با این حال، امریکن آنلاین یکی از پیشگامان روزهای اولیه بخش آنلاین جهان می باشد. در سال 1985 به عنوان خدمت کامپیوتری کوانتومی آغاز کرد و خدمت آنلاین خود را با نام کیولینک ارائه داد و در سال 1989 نخستین نرم افزار پیامرسان آنلاین را ارائه کرد.
در سال 1991، نام خودش را به امریکا آنلاین تغییر داد که اعتراض کارکنان را به همراه داشت و در سال بعد با نام «Nasdaq» عمومی شد.
این شرکت تالارهای گفتگو، تابلوهای اعلانات، ایمیل و اخبار و محتوای سرگرمی را برای امریکایی هایی که می خواستند تازه اینترنت را یاد بگیرند ارائه داد و رقبای خودش «CompuServe»، «ICQ» را بلعید.
این شرکت تلاش کرد که گسترش بین المللی پیدا کند، نخست خدمات اینترنت دایل آپ و بعدا پورتال وب باعث موفقیت کمی شد. مالکیت مرورگر نت اسکیپ همچنین موفقیت زیادی به دست نیاورد.
ادغام با تایم وارنر به عنوان راهی برای گردآوری محتواهای قابل توجهی مطرح شد اما در نهایت به عنوان یکی از بزرگترین بلایای ادغام در تاریخ ثبت شد و به پایان رسید.
کی گفت: «شرکت غیر قابل مدیریت شده بود و همه مایملک آن رو به زوال بود.» امریکن آنلاین با این وجود شروع به شناسایی مجموعه هایی از شرکت هایی کرد که با کاهش مشتری و ادغام روبرو بودند و سعی کرد که خودش را بازسازی کند.»
در سال 2005 این شرکت تبدیل به اولین شرکت آنلاینی شد که یک جایزه امی را برای پوشش کنسرت های لایو 8 می برد. این شرکت توانست محتوایی را با سایت های خبری از قبیل هافینگتون پست، در سال 2011، و تکچرچ در سال 2010 جذی کند که علاوه بر خدماتی از قبیل مووی فون و ماپکوئست ارائه کند.
اما کلید وریزون می بایست بستر تبلیغاتی اش باشد که تلاش های بازاریابی آنلاین را برای وب و ویدئو و موبایل مدیریت می کرد.
ربکا لیب، تحلیلگر گروه های آلتیمتر گفت: «وریزون کانال هایی را در اختیار داشت، امریکن آنلاین توانایی این را که از جریان های ویدئویی با تبلیغ پول در بیاورد را نداشت.»
«در این رابطه، ائتلاف باعث شد که درک عالی برای هر دو بازیگر برای ادامه ویدئوی دیجیتال و بدست آوردن کشش و بیننده بوجود بیاید.»
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|
نظر بدهید