مشق روابط عمومی(2)/ ملزومات برقراری ارتباط اثرگذار با مخاطب

  

 

شارا، زهرا بابازادگان– با در نظر گرفتن چهار عامل زیر با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید:


1. عاطفی

 استخدام احساسات مانند همدردی و شادی در نوشتن، اما تزریق ترس، خشم و یا شوکه کردن مخاطبان اصلا خوب نیست.

2. گویا

 شاید در مقابل تاکتیک عاطفی، آن نیز می تواند برای برجسته کردن جنبه کارکردی اطلاعات موثر  باشد. اگر شما در حال نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی در مورد یک محصول یا خدمت جدید هستید، توضیح دهید که چگونه آن زندگی خوانندگان و مخاطبان را ساده تر می کند، به جای این که بگویید محصول جدید هیجان انگیز است.

3. ارزش ها

وجه اشتراک شما با مخاطبان در چه چیزی می تواند باشد؟ پیدا کردن آنچه که برای آنها مهم است و پرداختن به آن در ارتباطات خود. برای مثال، می گویند نام تجاری شما به اندازه کافی “شفاف” نیست. خاص باشید: “شفافیت در هزینه برای مصرف کننده” و یا “شفافیت با جبران خسارت.”

4. حسی

 خواننده خود را در مرکز داستان قرار دهید و این امر با استخدام بسیاری از توصیف های حسی ممکن است.

 

مشق روابط عمومی(1)/ پنج گام مناسب برای شروع فعالیت در روابط عمومی