نقش روابط‌عمومی در پایداری محیطی

نه تنها شرکت های بزرگ، بلکه شرکت های کوچک نیز باید داستان زیست محیطی خود را تعریف کنند تا شهرت خود را نزد مشتریان، کارمندان و سرمایه گذاران افزایش دهند. به همین دلیل است که روابط‌عمومی باید در این امر مشارکت کند و به آنها کمک کند تا قدمی رو به جلو بردارند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| شرکت ها در سراسر جهان شروع به درک این موضوع کرده اند که باید دامنه برنامه های پایداری و مسئولیت شرکتی خود را گسترش دهند و به شرایط زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی نزدیک تر شوند. سیاره زمین باید به هر نحوی محافظت شود.

با این حال، محیط قانونی و نظارتی نامشخص فرصتی را برای ادغام نزدیکتر برنامه های پایداری با فعالیت های امور عمومی یک شرکت پیشنهاد می کند. امور عمومی نمی تواند بخش گمشده همه این فرآیند باشد زیرا آنها در واقع می توانند راهی برای حمایت از این دیدگاه جهانی پیدا کنند.

نه تنها شرکت های بزرگ، بلکه شرکت های کوچک نیز باید داستان زیست محیطی خود را تعریف کنند تا شهرت خود را نزد مشتریان، کارمندان و سرمایه گذاران افزایش دهند. به همین دلیل است که روابط‌عمومی باید در این امر مشارکت کند و به آنها کمک کند تا قدمی رو به جلو بردارند.

مسائلی مانند امنیت غذایی و گرم شدن سیاره به افراد و سازمان‌هایی با علایق بسیار متفاوت نیاز دارد تا متقاعد شوند تا برای منافع عمومی اقدام کنند.

“اگر نقش روابط‌عمومی در مورد مدیریت شهرت یا کسب موافقت شرکت‌ها برای اقدامات بشردوستانه گذشته نبود، ایجاد تغییرات مثبت در آینده و تسریع پیشرفت در موضوعات کلیدی پایداری به نتیجه نمی رسید. همانطور که گاردین می گوید اینجاست که روابط‌عمومی ممکن است نقش پویاتری داشته باشد؛ به عنوان عاملی برای تغییر.

بنابراین، تا جایی که می بینیم، روابط‌عمومی در سال های آینده به طور کامل در حوزه پایداری مشارکت خواهد داشت.

 

منبع: sustainability-academy