سه مسیر برای انتخاب کانال ارتباطی مناسب پیام شما

گذشتند روزهایی که تصویر کردن شخصیت مخاطب تنها بر اساس اطلاعاتی محدود انجام می‌شد. امروزه روش‌های روابط‌عمومی و بازاریابی باید از طریق این سبک راهنماها، ارتباط خود را با مخاطبان هدف توسعه ببخشند و سوالاتی بپرسند که آنها را به سمت درک بهتری از خواسته‌ها، نیازها و ارزش‌های مخاطب‌شان ببرد.

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| کیمیا شالباف ||| قائم مقام مارکتینگ در آژانس ارتباطات بازاریابی واکر سندز (امریکا) در یکی از سخنرانی‌های خود در همایش شبکه‌های اجتماعی رگان، مسیر صحیح دستیابی به مخاطبان هدف در سال 2020 را اینگونه معرفی می‌کند: “شما باید آنها را در جایی که هستند ملاقات کنید”


***
همزمان با اینکه بخاطر شیوع کوید 19 افراد بیشتر وقت خود را در خانه‌هایشان سپری می‌کنند، ارتباطات آنها و نحوه‌ی جمع‌آوری اطلاعات در مورد موضوعات مختلف، بیشتر از قبل به سمت فضای آنلاین کشیده شده است.


با این شرایط، همچنان که سازمان‌ها با مسائل قدیمی خود در حوزه جلب توجه مخاطب درگیر هستند، این تغییر رفتار نیز به آنها اضافه شد. حالا مخاطبان در معرض محتواهای بیشتری هستند و این موضوع چشم‌انداز فضای دیجیتال را بیش از قبل به سمت شلوغی و ترافیک هدایت می‌کند.


شما چگونه می‌توانید کانال مناسب برای ارسال پیام‌تان را انتخاب کنید و مطمئن باشید به دست مخاطبان هدف می‌رسد؟


کورتنی بیزلی، قائم مقام مارکتینگ در آژانس ارتباطات بازاریابی واکر سندز می‌گوید ارتباط باید به نحوی باشد تا همانجایی به مخاطب دست یابید که حضور دارد.


در سخنرانی بیزلی در همایش شبکه‌های اجتماعی رگان او به ۳ مسیر برای انتخاب کانال صحیح برای پیام‌ها و کمپین‌ها اشاره کرد:
 

“یافتن مخاطب در همانجایی که حضور دارد در سال 2020:
1. بپرسید: تصویر خود از شخصیت مخاطب را با کمک مشتریان و چشم‌اندازهای آنها توسعه دهید.
۲. بشنوید: نظرات کاربران را در شبکه‌های اجتماعی، مقالات، پادکست‌ها، لینکدین و… بخوانید.
3. بکاوید: بازارهای فروش جدید را پیدا کنید. پیش‌بینی کنید که چشم‌اندازها و انتظارات به کدام سمت در حال حرکت هستند تا به محض یافتن کانال‌های ارتباطی جدید بتوانید از طریق آنها اعتمادسازی و جلب توجه کنید.”


ممکن است سه گزاره بالا ساده بنظر برسند اما لازم است که استراتژیست‌های ارتباطات، برنامه‌های خود را با رفتارهای مدام در حال تغییر مخاطبان از این طریق هماهنگ سازند.


گذشتند روزهایی که تصویر کردن شخصیت مخاطب تنها بر اساس اطلاعاتی محدود انجام می‌شد. امروزه روش‌های روابط‌عمومی و بازاریابی باید از طریق این سبک راهنماها، ارتباط خود را با مخاطبان هدف توسعه ببخشند و سوالاتی بپرسند که آنها را به سمت درک بهتری از خواسته‌ها، نیازها و ارزش‌های مخاطب‌شان ببرد.


این کافی نیست که استراتژیست‌های ارتباطی فقط به جواب‌‌ها توجه کنند و از وسوسه توجه صرف به اطلاعاتی که با فرضیات آنها همخوانی دارد (سوگیری) دور بمانند، بلکه آنها باید به گفتگوهایی که در در شبکه‌های اجتماعی بین مخاطبان رد و بدل می‌شود نیز توجه کنند.


پژوهش‌های خود را پیش ببرید و به دیدگاه‌هایی که پیدا می‌کنید، توجه کنید: آیا کانال‌های جدید یا امکانی متفاوت در کانال‌های فعلی برای پیام‌رسانی به مخاطب وجود دارد؟ تمام همت خود را صرف تحقیقاتی کنید که کانال‌ها و رسانه‌های اصلی شما برای کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را مشخص می‌کنند تا مطمئن شوید که بر روی پلتفرمی سرمایه‌گذاری نکرده‌اید که با اهداف حیاتی بیزنس شما مغایر است.
 

نویسنده:  Beki Winchel
 Sept. 25, 2020
www.publicrelationstoday.com

منبع : شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)