روندهای بانکداری برای سال 2022 (1): هوش مصنوعی و تحلیل های کاربردی

کسب و کارها هیچ زمانی به اندازه امروز نیازمند استفاده از داده ها، هوش مصنوعی و تحلیل های کاربردی نبوده اند. داده‌ها، اطلاعات و تحلیل‌ها باید برای شناسایی فرصت‌ها، تسهیل نوآوری، اصلاح تصمیم‌ها و حمایت از ارتباطات استفاده شوند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| کسب و کارها هیچ زمانی به اندازه امروز نیازمند استفاده از داده ها، هوش مصنوعی و تحلیل های کاربردی نبوده اند. داده‌ها، اطلاعات و تحلیل‌ها باید برای شناسایی فرصت‌ها، تسهیل نوآوری، اصلاح تصمیم‌ها و حمایت از ارتباطات استفاده شوند. این کار بدون انسان انجام نمی شود، بلکه توسط انسان ها تقویت می شود و متقابلا انسان ها را نیز تقویت می کند.

هوش مصنوعی و الگوریتم‌های تحلیلی پیشرفته می‌توانند آنچه را که در سرتاسر سازمان اتفاق می‌افتد، چرایی وقوع آن و اتفاقات بعدی را نشان دهند. این کار، کارکنان را قادر می‌سازد تا اقداماتی را انجام دهند که می‌تواند به کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در زمان، بهبود خدمات مشتری، وفاداری و سود بینجامد. این را می توان سریعتر از همیشه انجام داد و در مواقع عدم اطمینان، انعطاف پذیری و چابکی را فراهم کرد.


با داده ها، هوش مصنوعی و تحلیل های کاربردی، موسسات مالی و بانکی قادر خواهند بود بیشترین ویژگی های ارزش افزوده را از نظر نیازها و ترجیحات مشتریان ارائه دهند. ارتباطات شخصی نشان می‌دهد که چگونه محصولات و خدمات نیازهای مشتریان را در زمان واقعی برآورده می‌کنند و بر نحوه و میزان تعامل و نتایج مالی تأثیر مثبت می‌گذارند.

همچنین استفاده از داده‌ها، هوش مصنوعی و تحلیل‌های کاربردی می‌تواند دسترسی مشتری به ابزارهای مالی، مشاوره و راه‌حل‌های تعبیه‌شده را تسهیل کند که به بهبود اعتماد نیز کمک می کند و برند را از طریق توانمندسازی مشتری برای شریک شدن در سفر سلامت مالی خود، متمایز کند. این سطح از اشتراک گذاری همچنین می تواند به محافظت از حریم خصوصی و امنیت مشتریان کمک کند.