9 تغییری که کسب و کار شما باید برای آن در سال 2022 آماده باشد

برای رشد در سال 2022، سازمان شما باید تمام تلاش خود را بر ایجاد یک تجربه لذت بخش و مشتری محور متمرکز کند. این تجربه باید در تمام نقاط تماس و کانال های بازاریابی یکپارچه باشد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| کووید-19 طی دو سال گذشته اقتصاد را به طرز چشمگیری تغییر داده است. کسب‌وکارها باید برای زنده ماندن در آینده پس از همه‌گیری در سال 2022 سازگار شوند. آماده باشید.

در طول دو سال گذشته، چشم انداز اقتصادی به دلیل همه گیری کرونا به شدت تغییر کرده است. از آنجایی که اقتصاد جهانی در حال آماده شدن برای آینده ای پس از همه گیری در سال 2022 – به امید خدا – است، کسب و کارها برای بقا و شکوفایی باید خود را با چشم انداز در حال تغییر وفق دهند.

در اینجا نه تغییر وجود دارد که باید در حال حاضر آماده شوید:

1. هدف بر ویژگی های محصول غلبه می کند

شرکت ها دیگر صرفا برای کسب سود وجود ندارند. برندهای پیشرو در حال رقابت و برتری هستند زیرا هدف مشخصی دارند. با توجه به گرایش های بازاریابی جهانی 2022 دیلویت، داشتن هدف از “آرزو به اولویت استراتژیک” تغییر کرده است.

برندهایی که با نرخ 10 درصد یا بالاتر رشد می کنند، هدف را به شیوه ای جامع تر از آنهایی که با سرعت کمتر رشد می کنند، به عمل تبدیل می کنند. در نظر بگیرید که چرا کاری را که انجام می دهید انجام می دهید.


2. دانش مشتری دوباره تعریف می شود

موفق ترین برندها می دانند که مشتریان آنها در مرکز هر تصمیمی هستند. کسب و کارها برای اینکه بتوانند به طور موثر و مقرون به صرفه به مشتریان دسترسی پیدا کنند، باید بخش های مشتریان خود را دریابند.


3. افزایش انتظارات مشتری

هرگز انتظارات مشتری تا این حد بالا نبوده است: مشتریان به محض اینکه تصمیم گرفتند با شما ارتباط برقرار کنند، انتظار تجربه یکپارچه از کسب و کار شما را دارند.

ایجاد این تجربیات تنها در صورتی امکان پذیر است که از قدرت فناوری و داده ها استفاده کنید. هر دو به شما کمک می کنند تا زمانی که مشتریان فعلی و آینده با شما تعامل دارند، یک تجربه مشتری شخصی و مرتبط ایجاد کنید.


4. استراتژی های بازاریابی به سفر مشتری تبدیل می شود

کسب‌وکارها ممکن است هنوز در مورد استراتژی‌های بازاریابی صحبت کنند، اما واقعاً در تلاش برای درک سفر مشتری هستند.

این دیدگاه کل نگر از کسب و کار به معنای در نظر گرفتن تمام تعاملاتی است که مشتریان با شما دارند. از اولین تبلیغی که کسی می بیند تا جستجوی اطلاعات در وب سایت شما، خرید و پیمایش خدمات پس از فروش – همه بخش های مهم سفر مشتری هستند.

مشتریانی که تجربه بدی در یک مرحله از سفر مشتری خود دارند، کمتر به مشتریانی دائمی و وفادار تبدیل می شوند یا کسب و کار شما را به دیگران توصیه می کنند.

 

5. بازاریابی باید در مرکز استراتژی رشد شما باشد

همه‌گیری، بازاریابی را از یکی از مراکز هزینه سازمان به قلب همه کارهایی که شرکت شما انجام می‌دهد ارتقا داده است. برای تضمین رشد و شکوفایی سازمان، بازاریابی باید در مرکز استراتژی رشد شما قرار گیرد.

در طول دو سال گذشته، اکثر سازمان ها بازاریابی را در سطح رهبری ارشد یکپارچه کردند. کسب و کارهای آینده نگر اکنون این فرصت را دارند که اطمینان حاصل کنند که بازاریابی در قلب شرکت باقی می ماند تا از رشد آن اطمینان حاصل شود.

6. تحول دیجیتال همه چیز است

اگر کسب و کار شما هنوز پذیرش فناوری دیجیتال را آغاز نکرده است، دیگر منتظر نمانید. استفاده از فناوری به شما امکان می دهد نقاط تماس سفر مشتری خود را بهتر درک کنید. همچنین به شما این امکان را می دهد که تجربیات شخصی سازی شده واقعی برای مشتریان خود ایجاد کنید.

 ابزارهای دیجیتال به شما این امکان را می دهند که تعاملات را شخصی تر کنید. بسته به محصول یا خدمات خود، حتی ممکن است بتوانید محصولات شخصی سازی شده ارائه دهید.

7. تجارت اجتماعی بر تجارت الکترونیک حاکم است

تجارت اجتماعی یکی از سریعترین زمینه در حال رشد تجارت الکترونیک است. اگر کسب و کار شما به فروش آنلاین متکی است، جدی گرفتن در مورد پتانسیل پلتفرم های رسانه های اجتماعی باید در صدر فهرست شما برای سال 2022 باشد.

در حالی که فروش تجارت اجتماعی در سال 2020 به حدود 27 میلیارد دلار رسید، پیش بینی می شود تا سال 2025 به طور تصاعدی رشد کند. تا آن زمان، مصرف کنندگان نزدیک به 80 میلیارد دلار هزینه خواهند کرد که بیش از 5٪ از کل فروش خرده فروشی تجارت الکترونیک مستقر در ایالات متحده است.

8. خدمات چند کاناله کلیدی است

مشتریان شما چگونه با شما تعامل دارند؟ شاید از ربات‌های چت، ایمیل‌های تماس و مرکز تماس مبتنی بر تلفن استفاده کنید.

مشتریان شما از همه آن کانال ها همان سطح بالای خدمات را انتظار دارند. همه آنها به یک اندازه مهم هستند. ارائه یک تجربه بد از طریق تلفن فقط به پاسخ تیم شما به تماس ها منعکس نمی شود. همچنین بر نظر مشتری در مورد کل سازمان تأثیر می گذارد.

سازمان شما به زودی از مزایای آن بهره خواهد برد. با توجه به مطالعه تاثیر اقتصادی کل Adobe در مورد Adobe Experience Cloud، یک استراتژی چند کاناله می تواند 10 درصد رشد سالانه، 10 درصد افزایش میانگین ارزش سفارش و 25 درصد افزایش در فروش را به همراه داشته باشد. هیچ کسب و کاری نمی تواند آن را از دست بدهد.

9. تحرک باعث رشد می شود

بیش از 50 درصد از ترافیک اینترنت از دستگاه های تلفن همراه است. این تعداد سال به سال به رشد خود ادامه می دهد در حالی که استفاده از دسکتاپ همچنان رو به کاهش است.

به عنوان یک شرکت مشتری محور، باید روی ارائه یک تجربه موبایلی تمرکز کنید که حداقل به خوبی وب سایت مبتنی بر دسکتاپ شما باشد. ناوبری ساده، گزینه های جستجوی واضح سایت و زمان بارگذاری سریع، عناصر کلیدی سایت های موبایل موفق هستند.

 

برای رشد در سال 2022، سازمان شما باید تمام تلاش خود را بر ایجاد یک تجربه لذت بخش و مشتری محور متمرکز کند. این تجربه باید در تمام نقاط تماس و کانال های بازاریابی یکپارچه باشد.

 

 

منبع انگلیسی: entrepreneur
 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
جسیکا ونگ | 19 نوامبر 2021 | بازاریابی، روابط‌عمومی