9 انتقاد سازنده برای نگارش روابط عمومی

هیچ کمبودی در خصوص نگارش موثر در روابط عمومی وجود ندارد. اما در عین حال بحث های کمی پیرامون تعامل در موارد نظری درباره تکنیک هایی که جواب می دهند و آنهایی که جواب نمی دهند وجود دارد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| ریچارد برانل– هیچ کمبودی در خصوص نگارش موثر در روابط عمومی وجود ندارد. اما در عین حال بحث های کمی پیرامون تعامل در موارد نظری درباره تکنیک هایی که جواب می دهند و آنهایی که جواب نمی دهند وجود دارد. ما به طور مستقیم به سوی مخاطبان پی آر نیوز رفتیم، و سوالی را مطرح کردیم بدین صورت که: سازنده ترین پیشنهادی که تاکنون درباره نگارش در روابط عمومی دریافت کرده اید چه بوده است؟

 

در این یادداشت کوتاه به 9 پاسخ می پردازیم که فکر می کنیم پیشنهادات خوبی برای کارگزاران روابط عمومی ارائه می دهند. این یادداشت ها مواردی هستند که در قالب اوقات نگارندگان در روابط عمومی ها با آنها روبرو می شوند و از این حیث حائز اهمیت است.


1. متن خود را به گونه ای بنویسید که تعامل مخاطبان را برانگیزد؛ با این کار می توانید با مخاطبان خود گفتگو کنید.


2. تعادلی میان اغراق درباره مشتری یا برند و بیان دستاوردهای معتبر برقرار کنید.


3. به سخت خبر فکر کنید. سعی کنید مثل یک خبرنگار به ماجرا نگاه کنید، نه مثل یک فروشنده.


4. نوشته تان را کوتاه تنظیم کنید. سعی کنید شیرین باشد و به نکته اشاره نماید. به زبان گل و بلبل ننویسید و همچنین مثل یک مقاله علمی نیز ننویسید.


5. از خودتان بپرسید که «چرا این را می نویسم؟ و چرا باید مراقب باشم؟» و در این مسیر بروید.


6. متنی به قد مخاطب خود بدوزید. هیچ سبکی به اندازه همگان نیست.


7. هرگز با کارتان ازدواج نکنید.


8. مختصر و دقیق باشید.


9. فرض کنید که سردبیر تنها دو پاراگراف نخست شما را می خواند، بنابراین حقایق اصلی را در همان دو پاراگراف بگنجانید.
 

شما چه نظراتی را می توانید به این موارد اضافه کنید؟

 


منبع: http://www.prnewsonline.com
منبع:  شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)