شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || شش روش که کارشناسان روابط عمومی برای ساخت روابط بلندمدت با رسانهها استفاده میکنند.
در اینجا شش نکتهای که ما برای ساخت اعتماد با خبرنگاران به آنها تکیه میکنیم، آورده شده است:
شناسایی رسانههای مناسب برای پیام شما
اولین قدم این است که به دقت شناسایی کنید کدام رسانهها احتمالاً به داستان شرکت شما علاقهمند خواهند بود. به عنوان مثال، اگر داستان شما درباره یک پروژه توسعه املاک سبز جدید است، باید خبرنگاران و رسانههایی را شناسایی کنید که پروژههای مرتبط با پایداری را پوشش میدهند. اینترنت به شما این امکان را میدهد که مطمئن شوید که به خبرنگار اشتباهی دسترسی پیدا نکردهاید و وقت آنها را تلف نمیکنید.
اختصار کلیدی است – به ویژه برای اخبار آنلاین
بهویژه هنگام کار با خبرنگاران دیجیتال، به یاد داشته باشید که مقالات آنلاین برای توجه کوتاهتر نوشته میشوند. وقتی خوانندگان یک مقاله دیجیتال را مصرف میکنند، ممکن است خیلی سریع علاقه خود را از دست بدهند و بسیاری از آنها ممکن است هرگز مقاله را کامل نخوانند. این بدین معنی است که مقالات معمولاً مختصر هستند و نیاز به یک مقدمه جذاب دارند تا تاثیرگذار باشند. پیشنهادات شما باید بهطور مشابهی نوشته شوند: کوتاه و با استفاده از نکات کلیدی.
پایدار باشید، اما نه زیاد پافشاری کنید
متخصصان روابط عمومی میدانند که باید پافشاری کنیم تا از میان انبوه اطلاعات عبور کنیم (زیرا بسیاری از خبرنگاران هر روز صدها ایمیل دریافت میکنند)، اما هرگز نباید بیش از حد پافشاری کنیم. معمولاً ایمیل ارسال میکنیم و گاهی اوقات تماس تلفنی میگیریم وقتی که ایدههای داستانی به خبرنگاران پیشنهاد میدهیم. پیگیری ضروری است، اما وقتی یک خبرنگار گفت “نه”، زمان آن است که به طور مودبانه ادامه دهید.
به مهلتها توجه داشته باشید
به مهلتهای خبرنگاران توجه کنید و آنها را محترم بشمارید. در دنیای دیجیتال امروز، خبرنگاران تحت فشار بیشتری برای تولید سریع داستانها هستند و انتظار دارند که منابع به محض تماس پاسخ دهند. معمولاً کارشناسانی که در داستانهای خبری نقل قول میشوند، کسانی هستند که میتوانند بلافاصله با یک نظر رسمی به خبرنگار بازگردند. و البته، اگر نمیتوانید قبل از مهلت خبرنگار پاسخ دهید، باید صریحاً این موضوع را اعلام کنید.
هرگز خبرنگار را فریب ندهید
این ممکن است واضح به نظر برسد، اما اگر جواب سوال خبرنگاری را نمیدانید، آن را اختراع نکنید! فریب دادن یک خبرنگار میتواند به گزارش نادرست منجر شود که در نهایت اعتبار خبرنگار را تحت تاثیر قرار میدهد. علاوه بر این، هر چه اطلاعات و آمار بیشتری درباره صنعت، روندها و پروژههایتان ارائه دهید، بهتر خواهد بود. خبرنگاران دوست دارند در داستانهای خود به دادهها استناد کنند.
کمک به خبرنگار زمانی که میتوانید
یک رابطه با خبرنگار باید دوطرفه باشد. بنابراین، زمانی که یک خبرنگار برای نقل قول یا بیانیهای در مورد یک روند در صنعت شما درخواست میکند، باید بدون تأخیر آن را ارائه دهید – حتی اگر فوراً به نفع شما نباشد. اگر از نقل قول درباره یک موضوع حساس راحت نیستید، میتوانید درخواست کنید که “به صورت پشتیبان” صحبت کنید و زمینهای در مورد یک مسئله فراهم کنید.
خلاصه اینکه، صرف زمان برای برقراری روابط با خبرنگاران به طور قطع به شرکت شما کمک میکند تا پوشش خبری بیشتری (و بهتر) کسب کند. این فرآیند یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، اما با تلاش مستمر، روابط قوی با خبرنگاران میتواند ساخته و حفظ شود.
نویسنده: اپریل میسون
منبع انگلیسی: violetpr
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید