6 نکته برای کار در روابط‌عمومی در خارج از کشور

روابط‌عمومی برای حفظ تصویر مثبت برای شرکت یا برند شما بسیار مهم است. این اصطلاح به نحوه تعامل شما به عنوان نماینده شرکت‌تان با مردم و رسانه ها برای ایجاد تصویری قوی برای کسب و کارتان اشاره دارد.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| روابط‌عمومی برای حفظ تصویر مثبت برای شرکت یا برند شما بسیار مهم است. این اصطلاح به نحوه تعامل شما به عنوان نماینده شرکت‌تان با مردم و رسانه ها برای ایجاد تصویری قوی برای کسب و کارتان اشاره دارد.

اگر قصد دارید شرکت شما در خارج از کشور تأثیر بگذارد، حفظ روابط‌عمومی خوب در سطح بین المللی ضروری است. تعامل با مشتریان در یک کشور دیگر ممکن است کار دلهره‌آوری باشد، اما با در نظر گرفتن شش نکته زیر، می‌توانید جلسات و تعاملات رسانه‌ای خود را با بازارهای بین‌المللی تا حد امکان راحت انجام دهید.


1. ایمن و سالم بمانید

اگر قصد دارید شخصاً با مردم یا سایر مشتریان تجارت کنید، باید هنگام سفر ایمن باشید. اطمینان حاصل کنید که ابتدا همه موارد ضروری برای حمایت از سلامت خود را بسته بندی کنید، مانند دارو، مکمل های ویتامین، آسپرین، آنتی اسیدها و ضدعفونی کننده های دست.

هنگامی که به کشور دیگری سفر می کنید، مطمئن شوید که تمام اقداماتی را که می توانید برای حمایت از سلامت خود انجام می دهید. همیشه قبل و بعد از ملاقات با افراد دیگر دست های خود را بشویید. هنگامی که با اقدامات احتیاطی مناسب از سفر ایمن اطمینان حاصل کردید، می‌توانید با اعتماد به نفس با مردم و رسانه‌ها ارتباط برقرار کنید.


2. وب سایت خود را به روز کنید

برای هماهنگی با عموم، وب سایت کسب و کار خود را به طور مرتب به روز کنید. یک صفحه رسانه یا مطبوعات برای سایت خود ایجاد کنید تا با سایر مشتریان و عموم ارتباط برقرار کند. این صفحه تاریخچه، اطلاعات، رویدادهای آینده و موارد دیگر را به اطلاع عموم می رساند.

هنگام دستیابی به یک مخاطب جهانی، مطمئن شوید که وب سایت شما برای جمعیت مورد نظر شما قابل دسترسی است. به عنوان مثال، اگر قصد دارید در کشورهایی که عمدتاً انگلیسی صحبت نمی کنند، تجارت کنید، گزینه های زبانی متعددی را برای وب سایت خود ارائه دهید.


3. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید

رسانه‌های اجتماعی به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا راحت‌تر از همیشه با مردم ارتباط برقرار کنند. در پلتفرم های رسانه های اجتماعی فعال بمانید، شرکت خود را در حلقه های مرتبط تبلیغ کنید و کمپین روابط‌عمومی خود را به این کانال ها گره بزنید. مطمئن شوید که یک تیم اختصاصی رسانه های اجتماعی دارید که به طور منظم با دنبال کنندگان نیز ارتباط برقرار می کند. رسانه های اجتماعی یک راه عالی برای دریافت بازخورد مستقیم و پاسخ به سوالات و نگرانی های دنبال کنندگان و شرکای تجاری است.

4. ارتباط برقرار کنید و متصل بمانید

دستیابی به بازارهای خارج از کشور وسیله ای برای تثبیت حضور شرکت شما در چندین مکان است. با مشتریانی که دوست دارید با آنها کار کنید تماس بگیرید و با بازارهای مختلف ارتباط برقرار کنید.

در صورتی که بخواهید برند خود را جهانی کند، خود را برای ارتباط با مردم و انجام تجارت در سراسر جهان آماده کنید. صفحات رسانه های اجتماعی منطقه ای ایجاد کنید و از نمایندگان بخواهید که شخصاً با مشتریان کار کنند.

در مناطق مختلف تبلیغ کنید و تصویر خوبی برای شرکت خود در تمام بازارهای متصل خود ایجاد کنید. با قوی نگه داشتن تصویر شرکت خود و مرتبط با مخاطبان بین المللی، می توانید معاملات تجاری معناداری را در هر کجا انجام دهید.


5. بازار را درک کنید

هر کشوری شیوه ها و هنجارهای فرهنگی بسیار متفاوتی دارد. هنگام انجام روابط‌عمومی در بازارهای دیگر، باید اطمینان حاصل کنید که از حساسیت های هر منطقه آگاه هستید. داشتن درک خوب از آداب و رسوم عمومی در مناطق خاص تضمین می کند که تصویر کسب و کار خود را برای مشتریان بالقوه خود محترم نگه دارید.


6. به نگرانی ها پاسخ دهید

روابط‌عمومی به این معنی است که شما با سوالات و نگرانی هایی در مورد خدمات خود مواجه خواهید شد. مطمئن شوید که برای پاسخگویی مودبانه و محترمانه به مسائلی که مطبوعات ممکن است داشته باشند مجهز باشید. صادق باشید و با رسانه ها تعامل داشته باشید و تصویر قوی تری برای شرکت خود ایجاد خواهید کرد.

هنگام مشارکت در روابط‌عمومی در سراسر جهان، این نکات را در نظر داشته باشید. دستیابی به مخاطبان جهانی ترسناک است، اما با فداکاری و تیم های مناسب، شرکت شما می تواند تاثیر مثبتی در سراسر جهان داشته باشد.
 

 

منبع انگلیسی:  publicrelationstoday

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
لوئیس رابینسون | 8 فوریه 2022 | روابط‌عمومی