6 نکته برای نوشتن یک رزومه تأثیرگذار

اگر به دنبال کار دلخواه‌تان هستید پس باید هر چه زودتر یک رزومه کاری مناسب تهیه کنید.

بنا به اطلاعات وبسایت شرکت کانادایی«We Love Resumes» برای شروع یک رزومه کافی است به این نکات توجه کنید:

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اگر به دنبال کار دلخواه‌تان هستید پس باید هر چه زودتر یک رزومه کاری مناسب تهیه کنید.

بنا به اطلاعات وبسایت شرکت کانادایی«We Love Resumes» برای شروع یک رزومه کافی است به این نکات توجه کنید:

اول از همه باید مثل یک خیاط که لباس را با توجه به اندازه‌های مشتری می‌دوزد، شما هم باید رزومه‌ای مناسب شغل موردنظر خود بنویسید. نوشتن یک رزومه کلی برای چند شغل مختلف اصلاً کار درستی نیست. رزومه شما باید متناسب با مهارت‌ها و مدارک مورد نیاز شغل نوشته شود.


نکته دوم محتوای رزومه است که اهمیت زیادی برای کارفرما دارد. پس به جای وقت گذاشتن روی قالب و دیزاین رزومه، روی محتوای آن کار کنید.

نکته سوم درباره نرم‌افزارهای اسکن رزومه است که برای هر شغل به دنبال کلمات کلیدی در رزومه هستند و امکان ندارد بتوانید آنها را شکست بدهید. کلمات کلیدی و عباراتی که این نرم‌افزار چک می‌کند، می‌تواند شامل کلمات مربوط به مهارت‌ها، شغل‌ها، فعالیت‌ها، صلاحیت‌ها، نرم‌افزار و ابزارها باشد.


نکته چهارم این است که رزومه شما باید شامل مواردی چون تاریخچه‌ای از کار (مهم‌ترین دستاوردهای کاری) و مهارت‌های عمومی چون ارتباطات و همکاری گروهی باشد.


نکته پنجم از توانایی‌های خود بنویسید و اینکه چطور می‌توانید یک نیروی باارزش برای آن شرکت باشید. (مثلاً با بالا بردن درآمد یا تولید).


نکته ششم اشاره به علایق و سرگرمی‌ها ضروری نیست مخصوصاً برای شرکت‌های سهامی که بهتر است اصلاً چیزی ننویسید، ولی برای یک شرکت استارتاپی بهتر است که به این نکات اشاره کنید.

منبع: خبرکانادا،