50 برند با ارزش جهان در سال 2025: اپل همچنان در صدر، رشد انفجاری انویدیا

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || اپل با ارزش تجاری 574.5 میلیارد دلار همچنان در صدر فهرست با ارزش‌ترین برندهای جهان قرار دارد. مایکروسافت و گوگل به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم هستند. همچنین، برندهای چینی مانند TikTok و Temu به طور فزاینده‌ای در حال چالش با غول‌های آمریکایی هستند.


به گزارش شارا به نقل از Brand Finance، در سال 2025، در میان برندهای رو به رشد، انویدیا با جهش 98 درصدی در ارزش برندش به 87.9 میلیارد دلار رسیده و برای اولین بار به جمع 10 برند برتر جهان پیوسته است.

این رشد چشمگیر به دلیل تقاضای انفجاری برای تراشه‌های هوش مصنوعی و موقعیت برتر این شرکت در صنعت نیمه‌هادی است.از سوی دیگر، استارباکس و تسلا بیشترین کاهش ارزش برند را تجربه کردند.

استارباکس به دلیل افزایش قیمت‌ها و تغییرات در رهبری دچار افت شدید 36 درصدی در ارزش برند شده، در حالی که تسلا به دلیل کاهش شهرت ایلان ماسک در اروپا، شاهد کاهش 26 درصدی در ارزش برند خود بوده است.

این فهرست، که بر اساس رتبه‌بندی سالانه Brand Finance تهیه شده، نشان‌دهنده تغییرات مهمی در دنیای برندها و تأثیرات سیاست‌های اقتصادی و مدیریتی بر ارزش آن‌ها است.

تاریخ انتشار: 21 مارس 2025
منبع انگلیسی: Brand Finance
منبع فارسی: شارا

انتهای پیام/