5 روندی که بر روابط‌عمومی در سال 2022 تأثیر می گذارد

همانطور که صفحه سال را ورق می زنیم، زمان آن رسیده است که به روندهایی که بر ارتباطات، روابط‌عمومی و بازاریابی تأثیر می گذارد نگاه کنیم. البته، تغییراتی که می بینیم معمولا ناگهانی نیستند. آنها ادامه یا اوج رویدادها و حرکاتی هستند که ما در سال 2021 تجربه کرده ایم.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| همانطور که صفحه سال را ورق می زنیم، زمان آن رسیده است که به روندهایی که بر ارتباطات، روابط‌عمومی و بازاریابی تأثیر می گذارد نگاه کنیم. البته، تغییراتی که می بینیم معمولا ناگهانی نیستند. آنها ادامه یا اوج رویدادها و حرکاتی هستند که ما در سال 2021 تجربه کرده ایم.

 

اینها مواردی هستند که رای من را برای قوی ترین و مرتبط ترین روندهایی که تا سال 2022 ادامه خواهند داشت، به دست می آورند.

هدف برند، هدف واقعی دارد


ارتباطات مبتنی بر هدف و ارزش به بخشی ضروری از جعبه ابزار بازاریابی تبدیل خواهد شد. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان می‌خواهند برندها و شرکت‌هایی که با آن‌ها تجارت یا خرید می‌کنند، کارفرمایان منصف، شهروندان شرکتی خوب و مراقبان مسئولانه محیط‌زیست باشند. به دنبال ارزش های برند باشید تا پیامی اصلی برای اکثر سازمان ها باشد.

کارمندان مسئول هستند

در سال 2021 چند داستان «استعفای بزرگ» دیدیم؟ بازار استعداد در بسیاری از صنایع فشرده تر از همیشه است. این به رشد «برندینگ کارفرما» در میان شرکت‌های بزرگ و افزایش نفوذ نیروی کار در سازمان کمک کرد. شرکت‌های هوشمند تشخیص می‌دهند که باید به عنوان مکان‌های عالی برای کار و همچنین مارک‌های بزرگ دیده شوند. اما سال 2022، سال استخدام کارمند جدید خواهد بود. این برای متخصصان روابط‌عمومی که بر روابط کارکنان و جامعه تمرکز دارند، نوید خوبی است.

محتوای برند پادشاه است

محتوای شرکتی برای مدتی رونق گرفته است، اما سال 2022 نقطه اوج خواهد بود. محتوای ویدیویی دیگر اختیاری نیست. علاوه بر این، محتوای برندی که در سال‌های آینده می‌بینیم، هوشمند، استراتژیک و کاملا حرفه‌ای خواهد بود.

همه چیز سیاسی شده است

سیاسی شدن همه چیز، از ماسک صورت گرفته تا خواربارفروشی، مدتی است که با ما همراه بوده است، و من دلیلی برای تغییر آن در سال 2022 نمی بینم. به هر حال، ما وارد فصل انتخابات دیگری خواهیم شد. اشتهای پرخاشگر برای داستان‌های ویروسی در پلتفرم‌های اجتماعی، بسیاری از داستان‌های اغراق‌آمیز، تحریف‌شده و کاملا جعلی را تضمین می‌کند که به دنبال ایجاد شکاف‌های قبیله‌ای هستند.

تجارت اجتماعی رونق خواهد گرفت

این بیماری همه گیر بسیاری از روندهای دیجیتال را تسریع کرد. تجارت اجتماعی بخش بزرگی از انفجار تجارت الکترونیک در سال 2021 بود که بیش از 35 درصد افزایش یافت. تجربه خرید درون برنامه ای بدون دردسر به ویژه برای خریداران Gen-Z جذاب است، زیرا رسانه های اجتماعی منبع اصلی الهام خرید برای آنها هستند.

 

کانال‌های اجتماعی چه نوع قدیمی‌اش مانند فیس‌بوک و اینستاگرام باشند، یا تازه‌واردهایی مانند TikTok، نقش بزرگی برای متخصصان فروش و بازاریابی در سال 2022 ایفا خواهند کرد. Metaverse Facebook را تماشا کنید و به دنبال سرمایه‌گذاری بیشتر در تحقیق، آزمایش و تجارت رسانه‌های اجتماعی باشید.
 

 


منبع انگلیسی:
publicrelationstoday

 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
دوروتی کرنشاو | 23 دسامبر 2021| بازاریابی، روابط‌عمومی