5 دلیل برای اینکه بازاریابی تأثیرگذار برای استراتژی روابط‌عمومی حیاتی است

ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ رویکرد ما را نسبت به روابط‌عمومی در سال 2022 بازتعریف می کند. اینفلوئنسرها قدرت فوق العاده ای در رسانه های اجتماعی دارند و وقتی با آنها همکاری می کنید، می توانند سفیران برند بسیار موثری برای شما باشند.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| چرا باید اینفلوئنسر مارکتینگ را برای یک استراتژی روابط‌عمومی موثر در نظر بگیرید؟

ظهور اینفلوئنسر مارکتینگ رویکرد ما را نسبت به روابط‌عمومی در سال 2022 بازتعریف می کند. اینفلوئنسرها قدرت فوق العاده ای در رسانه های اجتماعی دارند و وقتی با آنها همکاری می کنید، می توانند سفیران برند بسیار موثری برای شما باشند.

در اینجا دلیلی است که شما باید اینفلوئنسر مارکتینگ را برای استراتژی روابط‌عمومی خود در نظر بگیرید.

1. IM صدای معتبری برای برندسازی مثبت ارائه می دهد

متخصصان روابط‌عمومی تلاش می کنند تا داستان مثبتی را برای تبلیغ برندها بیان کنند. در چنین شرایطی اینفلوئنسر مارکتینگ می تواند تکنیک موثری در دستیابی به این هدف باشد.

اینفلوئنسرهای رسانه های اجتماعی در ژانر خود متخصص هستند. آنها برای ایجاد روابط قابل اعتماد و محترمانه با پیروان خود سخت کار کرده اند. این منجر به نرخ تعامل بالا و رسیدن به پست های آنها می شود.

در واقع، یک تحقیق اخیر توسط Matter نشان می دهد که 61 درصد از مصرف کنندگان در مقایسه با تبلیغات به احتمال زیاد به توصیه های خانواده، دوستان و افراد تأثیرگذار اعتماد دارند.

2. IM به مخاطبان بیشتری دسترسی می دهد

اینفلوئنسرها در اینستاگرام، فیسبوک، تیک تاک، یوتیوب و دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، توجه ده‌ها هزار و حتی میلیون‌ها کاربر را که هر روز با آن‌ها درگیر می‌شوند، جلب می‌کنند. مدیریت صحیح رسانه های اجتماعی می تواند به شما کمک کند تا با آخرین روندها و تکنیک هایی که کسب و کار شما را وارد جامعه امروزی می کند، در صدر قرار بگیرید!

این کاربران علاقه واقعی به جایگاهی دارند که اینفلوئنسرها در آن فعالیت می کنند.

وقتی چنین تأثیرگذاران پیامی در مورد برند شما ارسال می کنند، به این تعداد فالوور می رسد.

اینفلوئنسر مارکتینگ برای روابط‌عمومی می تواند به عنوان یک ابزار قدرتمند برای ایجاد آگاهی از برند عمل کند. نام تجاری شما در مقابل یک مخاطب بزرگتر و دست نخورده ارائه می شود که قبلاً به محصولات یا مارک هایی مانند شما علاقه مند هستند. این می تواند عملکرد استراتژی روابط‌عمومی شما را به سطح بالاتری برساند.

3. IM تعامل بهتری را ارائه می دهد

بیایید با آن روبرو شویم – تبلیغات سختگیرانه و با کلمات قدرتمند دیگر برای مخاطبان خوب کار نمی کند. مردم ترجیح می دهند از طریق وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی درباره یک نام تجاری یا محصول بدانند تا تبلیغات.

بنابراین همه چیز به این می رسد که نام تجاری خود را به شیوه ای معتبر به تصویر بکشید و اینجاست که اینفلوئنسر مارکتینگ امتیاز بالایی کسب می کند.

وقتی اینفلوئنسر مارکتینگ در استراتژی روابط‌عمومی شما گنجانده می شود، اینفلوئنسرها می توانند مدافعان قدرتمندی برای برند شما شوند.

آنها می توانند محتوای تازه و قابل توجهی را در اطراف محصول شما ایجاد کنند تا با مخاطبان هدف شما درگیر شوند.

از آنجایی که کاربران به محتوای تولید شده توسط اینفلوئنسرها به خوبی پاسخ می دهند، کیفیت و میزان تعامل در مقایسه با روش های سنتی بازاریابی بسیار بالاتر است.

اگر می خواهید در بازاریابی موفق باشید، جلب توجه مردم با برند شما در رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه هاست. ابزارهای تعامل در رسانه های اجتماعی به ایجاد اعتماد کمک می کند و فرصتی برای بررسی مشتریان فراهم می کند که می تواند مستقیماً بر درآمد فروش تأثیر بگذارد.

4. IM ترافیک با کیفیت بهتری را برای شما ایجاد می کند

اینفلوئنسر مارکتینگ به ایجاد آگاهی از برند یا کسب اعتبار برای کسب و کار شما ختم نمی شود.

این یک راه عالی برای ایجاد ترافیک یا سرنخ هایی با کیفیت بالاست که نه تنها دوست دارند درباره برند شما بیشتر بدانند بلکه ممکن است ادامه دهند و خرید کنند.

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش بازاریابی بسیار هدفمند است که در آن می توانید به مخاطبانی که به محصولات یا خدماتی مانند شما علاقه مند هستند دسترسی پیدا کنید. چنین مشتریانی شانس بیشتری برای تبدیل شدن به مشتری دارند.

به‌عنوان یک متخصص روابط‌عمومی، فرصتی عالی در بازاریابی تأثیرگذار وجود دارد تا استراتژی خود را یک قدم فراتر ببرید و برای کسب و کارتان فروش ایجاد کنید.

5. IM بازگشت سرمایه بهتر و بیشتری را فراهم می کند

بدون شک هدف نهایی اینفلوئنسر مارکتینگ افزایش فروش است. برای این کار، بازاریابان معمولاً برای اندازه‌گیری بازگشت سرمایه (ROI) یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ به معیارهایی مانند تبدیل و فروش متکی هستند.

جالب اینجاست که 60 درصد از بازاریابان می گویند که از نتایجی که به دست می آورند راضی هستند زیرا موافق هستند که بازگشت سرمایه از اینفلوئنسر مارکتینگ بهتر از تبلیغات سنتی است.

استراتژی های روابط‌عمومی بر ایجاد حداکثر دید برای نام تجاری با سرمایه گذاری محدود تمرکز دارند. وقتی اینفلوئنسر مارکتینگ را برای استراتژی روابط‌عمومی خود انتخاب می کنید، هدف شما دستیابی به اهداف متعدد از آگاهی گرفته تا فروش است.

اما چگونه می توان نتایج بازاریابی تاثیرگذار را اندازه گیری کرد؟

برای شروع، اینفلوئنسرها دارای حساب های سازنده هستند. اینها به بسیاری از تجزیه و تحلیل های مربوط به پست های خود دسترسی دارند.

برای تعامل، از طریق لایک، اشتراک گذاری، نظرات و ریتوییت ها انجام می شود. شما باید معیارهای دیگر را برای اهداف دیگر دنبال کنید.

اینها به شما کمک می کند میزان موفقیتی که کسب و کارتان از طریق اینفلوئنسر مارکتینگ به دست آورده است را بسنجید. بازاریابی روابط‌عمومی و اینفلوئنسر یک اتحاد استراتژیک برای تجارت شماست.

رفتن به یک سطح بالاتر، کلیک روی لینک، بازدید از وب سایت و خرید نیز به شما کمک می کند موفقیت کمپین اینفلوئنسر خود را اندازه گیری کنید.

آیا برای استراتژی روابط‌عمومی خود در سال 2022 آماده سرمایه گذاری در اینفلوئنسر مارکتینگ هستید؟

بازاریابی روابط‌عمومی و اینفلوئنسر می‌توانند دست به دست هم بدهند تا به شما کمک کنند تا یک برند معتبر در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی پیشرو ایجاد کنید. ترکیب هر دو روش به عنوان بهترین ابزار بازاریابی برای کسب و کار شما عمل می کند.

از بازاریابی در اینستاگرام گرفته تا فیس‌بوک، تیک‌توک و یوتیوب، اینفلوئنسرها می‌توانند تلاش‌های روابط‌عمومی شما را به طرق مختلف افزایش دهند.

 

 

منبع انگلیسی:  publicrelationstoday

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
گاوراو شارما | 8 فوریه 2022 | تحلیل، روابط‌عمومی