4 گام برای ارتباط کسب و کارها با مشتریان در شرایط عادی جدید

استفاده از رویکرد میکروسکوپی برای تعامل با مشتری و خدمات مشتری به شما کمک می کند تا در شرایط عادی جدید از رقابت خود متمایز شوید.

اگر مشتریان کسب‌وکار شما از نظر جمعیتی تفاوت‌های زیادی دارند، روشی که شما با آنها ارتباط برقرار می‌کنید باید متفاوت باشد.

 

1. خود را به جای مشتریان خود قرار دهید

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| این بیماری همه گیر تقریباً همه را به نوعی تحت تأثیر قرار داده است. بیشتر صنایع نیز آسیب زیادی دیده اند.

قرار دادن خود به جای مشتریان اصلی خود به شما یک مزیت بازاریابی محتوا می دهد، زیرا به شما کمک می کند درک کنید که مشتریان شما در چه شرایطی هستند. ارائه راه حل هایی برای این نکات جدید و انتقال آنها به مخاطبان برای موفقیت کسب و کار در شرایط عادی جدید حیاتی است.

برای کسب سود در شرایط عادی جدید، کسب و کار شما باید لحن و رویکرد خود را نسبت به تعامل با مشتری تغییر دهد. همدلی و تلاش برای انجام کارهای خوب برای مشتریان نه تنها به شما کمک می کند تا اعتماد مشتری خود را جلب کنید، بلکه برند تجاری شما را نیز به یاد ماندنی می کند.

متأسفانه، اگرچه تحقیقات نشان داده است که 68 درصد از مشتریان انتظار دارند که برندها همدلی خود را نشان دهند، تنها 37 درصد می گویند که برندها عموماً همدلی را نشان می دهند.

2. استراتژی ارتباط با مشتری خود را از پایین به بالا بازبینی کنید

بزرگی این بیماری همه گیر جهان را تکان داده است. به جرات می توان گفت که استراتژی های تعیین شده قبلی در جامعه پس از کووید به خوبی کار نمی کنند.

یک استراتژی ارتباطی خوب با مشتری باید به بخش های مختلف مشتریان پاسخ دهد. شخصیت هر مشتری یکسان نخواهد بود. انتظارات آنها از کسب و کار شما نیز یکسان نخواهد بود.

سی و سه درصد از مصرف کنندگان در ایالات متحده هنگام پرسیدن سوال از رسانه‌های اجتماعی یک شرکت، انتظار پاسخی ندارند.

با این حال، نزدیک به 50 درصد از مصرف‌کنندگان در هنگام پرسیدن سؤال یا شکایت در رسانه‌های اجتماعی انتظار دارند در عرض یک ساعت پاسخ دهند، در حالی که 18 درصد انتظار پاسخ فوری را دارند.

شما باید مطمئن شوید که تک تک مشتریان شما تحت مراقبت قرار می گیرند. استفاده از این رویکرد میکروسکوپی برای تعامل با مشتری و خدمات مشتری به شما کمک می کند تا در شرایط عادی جدید از رقابت خود متمایز شوید.

اگر مشتریان کسب‌وکار شما از نظر جمعیتی تفاوت‌های زیادی دارند، روشی که شما با آنها ارتباط برقرار می‌کنید باید متفاوت باشد.

3. به طور مرتب با مشتریان خود در تماس باشید

چهل درصد از آمریکایی‌ها معتقدند که اخیراً کسب‌وکارها توجه خود را به خدمات مشتری معطوف کرده‌اند.

ارتباط مداوم یکی از بهترین راه ها برای حفظ ارتباط در شرایط عادی جدید است.

نود و پنج درصد از مصرف کنندگان بر این باورند که خدمات مشتری یکی از عوامل مهم در انتخاب و وفاداری به یک نام تجاری است.

شرکت‌ها باید هم تجربه دیجیتال شخصی‌شده‌تری را در نظر بگیرند و هم امنیت داده‌ها را افزایش دهند، به طوری که 54 درصد از مصرف‌کنندگان خاطرنشان کردند که پیشرفت‌ها در اقدامات امنیتی هویت دیجیتال به آنها کمک می‌کند احساس راحتی بیشتری در تعامل دیجیتالی با شرکت‌ها داشته باشند.

از آنجایی که روند عادی بعدی دو سال پس از همه گیری ریشه می گیرد، شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که تعاملات دیجیتالی جذابی را ارائه می دهند. با افزایش نرخ پذیرش دیجیتال، مصرف کنندگان به روش های مختلف برای برقراری ارتباط دیجیتالی علاقه مند هستند.


4. اصیل باشید

ارتباط بین مشاغل و مشتریان باید واقعی باشد.

اگر مشتریان احساس کنند که پیام شما مطابق با آنچه که از شما انتظار دارند نیست، مشتریان شما قطعا به شما اطلاع خواهند داد. حتی در مواقع بحران نیز نباید از مسیر درست منحرف شوید.
 

منبع انگلیسی:  publicrelationstoday

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
وسلی چریزین | 16 فوریه 2022 | تحلیل، روابط‌عمومی