4 کتابی که هر متخصص روابط‌عمومی‌ باید بخواند

نوشته:‎ جسیکا لالور – دیوید میرمن اسکات در این کتاب خود نحوه‌ بهره‌گیری از پتانسیل ارتباطات آنلاین را نشان می‎ دهد، ازجمله اینکه چطور گفتگوی مستقیمی با مشتریان یا سرویس‌گیرندگان داشته باشید و روابط بلندمدتی با آن‎ها برقرار کنید تا کمپانی‌تان به موفقیت برسد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| این 4 کتاب در حوزه‎ روابط‌عمومی‌ را در نظر بگیرید:

 

مسری: چرا برخی چیزها متداول می‎شوند
‎ جونا برگر


 

 


این کتاب پرفروش نیویورک ‎تایمز تلاش می ‎کند تا علت متداول شدن برخی محصولات و ایده ‎های خاص را توضیح دهد.


جونا برگر، مولف کتاب و استاد بازاریابی وارتون، با نظر عامه مخالف است و اعتقاد دارد که نه تبلیغات بازرگانی بلکه تبلیغات شفاهی و دهان‌به‌دهان موجب شهرت هر چیز می‎ شود. این کتاب مجموعه‌ای از تکنیک ‎های عملیاتی برای رواج بیشتر اطلاعات مطرح می‎ کند که هر متخصص روابط‌عمومی می‌تواند با بهره ‎گیری از آن‎ها داستان خود را به گوش عده‎ بیشتری از افراد برساند.
 

همه می‌نویسند‎
آن هندلی


 


 

آن هندلی، نویسنده‌ کتاب، اعتقاد دارد که همه نویسنده هستند: چه یک پست در شبکه‎ های اجتماعی بگذارند، چه مطلبی برای بلاگ بنویسند و چه ارائه ‎ای برای رسانه ‎ها آماده کنند.


در این دفترچه راهنما که برای تدوین «محتوای خوب» نوشته شده، او از آموخته‎ های خود و قوانین کلی می‎ گوید که برای تمامی نوشته ‎ها از پست بلاگ تا ایمیل و … صدق می‌کند.
 

 


شرح و تفصیل اشتباه است: مدیریت اعتبار و ارتباطات در عصر دیجیتال
‎ جینی دیتریک

 

 


 

جینی دیتریک که کل صنعت او را به عنوان صاحب یکی از محبوب‌ترین بلاگ‌های روابط‌عمومی دنیا می‌شناسند (یکی از بلاگ‌های محبوب ما هم است)، تمامی ابزارها و ترفندهای لازم برای ارتباطات کارآمد و اخلاق‌مدار را در قالب یک راهنمای عملیاتی ارائه داده که رهبران کسب‌وکار و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند از آن بهره بگیرند.


در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور داستان خود را قدرتمندتر بیان کنید، به سازمانتان جلوه‎ انسانی ببخشید، محتوای جدید بسازید و … .
 


قوانین جدید بازاریابی و روابط‌عمومی
دیوید میرمن اسکات

 

 


 

دنیای دیجیتال ما مجموعه‎ کاملاً جدیدی از قوانین را برای کارشناسان روابط‌عمومی ارائه می ‎دهد.


دیوید میرمن اسکات در این کتاب خود نحوه‌ بهره‌گیری از پتانسیل ارتباطات آنلاین را نشان می‎ دهد، ازجمله اینکه چطور گفتگوی مستقیمی با مشتریان یا سرویس‌گیرندگان داشته باشید و روابط بلندمدتی با آن‎ها برقرار کنید تا کمپانی‌تان به موفقیت برسد.

 


 

منبع: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)