4 روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان در سال 2022

مشتری مداری در سال 2022 پادشاه است – و بازاریابی دیجیتال از بسیاری جهات این امر را هدایت می کند. برای خرده فروشان، هماهنگی بین بازاریابی، محصولات، زنجیره تامین و تجارت الکترونیک یا فروشگاه های آجر و ملات ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان محصولات، خدمات و تجربیاتی را که می خواهند و انتظار دارند ارائه می کنند.

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| سال 2021 سال جالبی برای بازاریابی بود، زیرا تعداد بیشتری از مشاغل – بزرگ و کوچک – به دیجیتال روی آوردند تا به مخاطبان جدید دست یابند و در مسیر جدیدی حرکت کنند که در آن مصرف رسانه های دیجیتال افزایش یافته است. به طور خاص، خرده‌فروشان باید استراتژی‌های دیجیتالی خود را تطبیق داده و اولویت‌بندی کنند تا از عقب ماندن در یک محیط بسیار رقابتی و سریع جلوگیری کنند.

امسال، ما انتظار داریم که شاهد گسترش و رشد دنیای دیجیتال مارکتینگ به ارتفاعات جدید باشیم.

اینها پیش‌بینی‌های من برای چهار روند مهم بازاریابی دیجیتال برای خرده‌فروشان است که باید در سال 2022 مراقب آنها باشند:

ظهور تیم بازاریابی دیجیتال ترکیبی

در گذشته، بسیاری از کسب‌وکارها یکی از این دو رویکرد را برای بازاریابی دیجیتال خود در نظر گرفته‌اند: یک تیم داخلی یا برون‌سپاری به یک آژانس. هر دوی این رویکردها چالش های منحصر به فرد خود را دارند.

امسال انتظار داریم که شاهد ظهور رویکرد ترکیبی بیشتر باشیم. این رویکرد مجموعه ایده آلی را برای ایجاد تعادل مناسب بین خلاقیت، مقرون به صرفه بودن، و درک پیچیدگی های کسب و کار و صنعت مورد نظر ارائه می دهد.

ظهور TikTok

در سال 2021 شاهد ظهور TikTok به عنوان یک پلتفرم بودیم و همچنان به گسترش، رشد و تکامل خود ادامه می‌دهد – این موضوع را برای برندها چالش برانگیز می‌کند تا بفهمند چگونه حضور خود را در این پلتفرم تثبیت کنند. من معتقدم که اکثر برندهای محلی هنوز متوجه نشده اند که چگونه این کار را به روش صحیح انجام دهند – اما این قرار است امسال تغییر کند.

کسب درآمد از تلاش های دیجیتال

بسیاری از برندها هنوز از کانال های دیجیتال خود برای آگاهی از برند استفاده می کنند و هنوز متوجه نشده اند که چگونه می توانند کسب درآمد کنند و موفقیت رویکرد دیجیتال خود را پیگیری کنند. برای هر کسب و کاری که در مورد موفقیت در عصر دیجیتال جدی است، امسال باید تغییر کند.

کسب‌وکارها باید از چگونگی تلاش‌هایشان در رسانه‌های اجتماعی آگاه باشند. به عنوان مثال، گوگل به حضور کلی و در نهایت فروش آنها کمک می کند. بازاریابان دیجیتال باید کل سفر مشتری را دنبال کنند و درک دقیقی از نحوه مشارکت هر کانال در روند تجارت الکترونیک داشته باشند. این امر در حصول اطمینان از سرمایه گذاری دیجیتال مارکتینگ در جهت دستیابی به نتایج بهینه بسیار مهم است.

استفاده رو به رشد از کانال های اجتماعی تاریک

در نهایت، مهم است که مارک‌ها و کسب‌وکارها به کانال‌هایی که سفر کاربر در آن‌ها رمزگذاری شده است توجه کنند – مانند Facebook Messenger و WhatsApp. مطمئناً روند رو به رشدی در سطح محلی وجود دارد که در آن برندها در ایجاد ربات‌های چت واتس‌اپ سرمایه‌گذاری می‌کنند، اما از این ربات‌ها به‌عنوان کانال‌های تجربه مشتری استفاده می‌شود تا بستری برای بازاریابی و ایجاد شبکه.

در نتیجه، مشتری مداری در سال 2022 پادشاه است – و بازاریابی دیجیتال از بسیاری جهات این امر را هدایت می کند. برای خرده فروشان، هماهنگی بین بازاریابی، محصولات، زنجیره تامین و تجارت الکترونیک یا فروشگاه های آجر و ملات ضروری است تا اطمینان حاصل شود که مشتریان محصولات، خدمات و تجربیاتی را که می خواهند و انتظار دارند ارائه می کنند.

 

 

منبع انگلیسی: unsplash

 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران