شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || در اینجا خلاصهای از چهار استراتژی برای اینکه بازاریابی تجارت به تجارت (B2B) (بازاریابی B2B فروش محصول یا خدمات یک شرکت به شرکت دیگر است) کمتر خسته کننده باشد آورده شده است:
1- داستانسرایی را در کار خود ادغام کنید. مردم عاشق داستانها هستند، بنابراین استفاده از آنها برای برقراری ارتباط با مخاطبان B2B خود یک راه عالی برای ایجاد ارتباط عاطفی و جلب توجه آنهاست.
2- شخصیت انسانی را به بازاریابی خود اضافه کنید. به مردم نشان دهید که پشت برند شما افرادی واقعی هستند که به همان اندازه به موفقیت آنها اهمیت میدهند.
3- از ایموجیها و تصاویر برای جذابیت بیشتر استفاده کنید. مردم به تصاویر و متنی که با احساسات همراه است، پاسخ میدهند.
4- از شخصیسازی برای ایجاد یک تجربه منحصر به فرد برای هر مشتری استفاده کنید. خریداران B2B به همان اندازه که از افراد B2C انتظار دارند، از شخصیسازی قدردانی میکنند.
در اینجا چند نمونه خاص از نحوه استفاده از این استراتژیها آورده شده است:
– یک شرکت نرمافزاری میتواند یک داستان را در مورد نحوه کمک نرمافزار آنها به یک کسبوکار کوچک برای رشد و موفقیت تعریف کند.
– یک شرکت خدماتی میتواند از عکسها و فیلمهای کارکنان خود برای نشان دادن فرهنگ و ارزشهای شرکت خود استفاده کند.
– یک شرکت فروش میتواند از ایموجیها در ایمیلهای خود برای ایجاد یک حس صمیمیت و ارتباط استفاده کند.
– یک شرکت بازاریابی میتواند از شخصیسازی برای ارائه پیشنهادات و محتوای مرتبط به هر مشتری استفاده کند.
با استفاده از این استراتژیها، میتوانید بازاریابی B2B خود را به چیزی تبدیل کنید که برای مخاطبان شما جذاب و به یاد ماندنی باشد.
منبع: entrepreneur
انتهای پیام/
|
نظر بدهید