در اینجا نگاهی به برخی از بهترین و بدترین لحظههای روابط عمومی در یک سال اخیر میپردازیم:
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)–|| با نگاهی به یک سال گذشته درمییابیم که چه چیزی برخی برندها و انتخابهایشان را فراموشنشدنی کرده است.
در اینجا نگاهی به برخی از بهترین و بدترین لحظههای روابط عمومی در یک سال اخیر میپردازیم:
بدترین رسانه اجتماعی شکستخورده: زد-برگر
در جولای سال گذشته زد-برگر خبری را که بسیار بحثبرانگیز بود در رسانههای اجتماعی مربوط به خود پست کرد.
بر طبق گفته واشنگتنپست، «فروشگاه زنجیرهای همبرگر زد- برگر بعد از آنکه در رسانه های اجتماعی مربوط به خود پستی مبنی بر اعدام یک روزنامهنگار آزاد آمریکایی در خاورمیانه گذاشته بود مورد انتقاد قرار گرفت. این اتفاق همه افراد حرفهای روابط عمومی را متعجب ساخت. سرانجام شرکت روابط عمومی استخدامشده برای زد-برگر از این اتفاق عذرخواهی کرد که این عذرخواهی از خود پست نیز بدتر بود.
مورال: هیچگاه یک شخص 22 ساله را برای مدیریت رسانه اجتماعیتان استخدام نکنید.
بهترین استفاده از مسئولیت اجتماعی: دومینوز
دومینوز یک مثال کامل از این است که به ما نشان دهد که چگونه مسئولیت اجتماعی بر روابط عمومی تأثیر میگذارد وقتی در یک کمپین پیتزا اجرا میشود.
تنها اتصال ضعیف بین مسیرها و تحویلدهندگان پیتزا میتواند کفایت کند تا توجیهی به دست دومینوز دهد تا در یک کمپینی بزرگ برای نشان دادن مسئولیت اجتماعی خود شرکت کند. (گفتهشده توسط گاردین)
بزرگترین کمپین: نایک
البته بزرگترین کمپین سال مربوط به نایک است که سیامین سالگرد آن با کلین کیاپرنیک برگزار شد.
بر اساس گزارش اپکس مارکتینگ، از زمان معرفی این کمپین و قرار گرفتن نام تجاری نایک در تلویزیون، رادیو، اینترنت و رسانههای اجتماعی، سرمایهای به ارزش 163.5 میلیون دلار، حاصلشده است. سی ان بی سی گزارش داد فروش آنلاین یک جهش 31 درصدی داشته است.
بزرگترین بحران اخلاقی: پاپا جونز
وقتیکه جان اسکانتر از یک کلمه توهینآمیز در یک کنفرانس صوتی استفاده کرد آژانس روابط عمومی پاپا جونز خود را در یک سرگردانی یافت و از کار خود استعفا و به همکاری خود خاتمه داد.
این موضوع یک مسئله اخلاقی را به وجود آورد. بسیاری از افراد روابط عمومی در مورد آنچه عقیده دارند وقتیکه با چنین وضعیت مشابهی مواجه میشوند پایش می ایستند و از اصول حرفه ای و اخلاقی خود محافظت می کنند.
اگر اصول اخلاقی شما با مشتریان همخوانی ندارد، بهتر است کسبوکارتان را کنار بگذارید.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید