3 روش خلاقانه و ساده برای مشارکت دادن مشتریان در کسب و کار شما

عنصر اصلی برای موفقیت یک تجارت و افزایش سود آن چیست؟ هر صاحب کسب و کاری می داند که مشتریان حیات کسب و کارشان هستند. این صرفاً به این دلیل است که مشتریان کسانی هستند که فروش مورد نیاز برای بقای یک تجارت را تضمین می کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| عنصر اصلی برای موفقیت یک تجارت و افزایش سود آن چیست؟ هر صاحب کسب و کاری می داند که مشتریان حیات کسب و کارشان هستند. این صرفاً به این دلیل است که مشتریان کسانی هستند که فروش مورد نیاز برای بقای یک تجارت را تضمین می کنند. بدون مشتریان، فروش وجود نخواهد داشت و کسب و کار شکست می خورد. در حالی که این چیزی است که هر صاحب کسب و کاری آن را درک می کند و به آن احترام می گذارد.
 

در اینجا راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید مشتریان خود را کمی عمیق‌تر جذب کنید و وفاداری مادام‌العمری را که به دنبال آن‌ها بودید، ایجاد کنید. وقتی این کار را انجام می دهید، ارزش مادام العمر مشتریان شما را افزایش می دهد. در اینجا سه ​​راه وجود دارد که می توانید مشتریان خود را به شیوه ای موثر در کسب و کار خود مشارکت دهید.

1. ارائه یک تجربه

به منظور ایجاد وفاداری در مشتریان باید تجربه مشتری را افزایش دهید. این بدان معناست که شما نه تنها محصول یا خدماتی را برای آن‌ها ارائه می‌دهید تا مشکلشان را حل کنند، بلکه به آن‌ها تجربه می‌دهید. به عنوان مثال، شرکتی که کلاه ارائه می کند، می تواند ایستگاه اندازه گیری کلاه را در فروشگاه خود نصب و سفارشی کند. این ایستگاه یک کارمند دارد که در آن سر مشتری را اندازه می گیرد و از تجهیزاتی برای تنظیم کلاه برای جا دادن بهتر آنها استفاده می کند. این نه تنها باعث ایجاد فروش می شود، بلکه وفاداری ایجاد می کند.

 

مشتری احساس می کند که در کسب و کار شما نقش دارد، نه اینکه فقط یک معامله انجام دهد. وقتی در مورد آن خلاقیت به خرج دهید می توانید شرکت تان را از رقبا متمایز کنید.

2. انجام نظرسنجی

در مرحله بعد، می توانید انجام برخی از نظرسنجی های اساسی مشتری را در نظر بگیرید. اکنون، زمانی که کسب‌وکارها نظرسنجی مستقیم از مشتریان خود انجام نمی‌دهند، ممکن است اشتباهاتی توسط یک کسب‌وکار انجام شود و مشتری می‌تواند تجربه ناخوشایند خود را بیان کند. بسیاری از مشتریان قبل از اینکه چیزی دلگرم کننده و مثبت در مورد یک کسب و کار بنویسند، از رسانه های اجتماعی و نظرات آنلاین برای ابراز نگرانی های منفی خود در مورد یک تجارت استفاده می کنند.

 

این امر باعث می شود که بخش روابط‌عمومی در تلاش باشد تا شرکت شما را برای عموم خوب جلوه دهد و گزارش منفی را از بین ببرد. با این حال، اگر یک کسب‌وکار مرتباً نظرسنجی‌های دیجیتالی انجام می‌دهد، می‌تواند قبل از اینکه مشکلی پیش بیاید به بهبود آن بپردازد.

3. بازاریابی ایمیلی را بپذیرید

در نهایت، کسب و کار شما باید بازاریابی ایمیلی بیشتری انجام دهد تا با زمان دیجیتال هماهنگ باشد. ایمیل نمرده است و هر کسب و کار موفقی می داند که پتانسیل آن را دارد که بازدهی کلانی را به همراه داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که تا جایی که می توانید اطلاعات لازم را از مشتریان خود جمع آوری می کنید.

 

این اطلاعات شامل نام، شماره و آدرس ایمیل آنها خواهد بود. هنگامی که این اطلاعات را به دست آوردید، می توانید اطلاعات مهم شرکت خود را به آنها ایمیل کنید. این اطلاعات نه تنها می‌تواند شامل فروش عمده‌ای باشد که انجام می‌دهید و باعث می‌شود آنها به محل کسب و کار شما بیایند، بلکه می‌تواند شامل تغییراتی نیز باشد که انجام می‌دهید. هنگامی که مشتریان شما در لیست ایمیل شما قرار دارند، باعث می شود که آنها احساس کنند بیشتر در کسب و کار شما مشارکت دارند، گویی اطلاعات داخلی در مورد آنچه سازمان شما انجام می دهد دارند.

اگر به مشتریان خود این احساس را بدهید که بخشی از کسب و کار شما هستند، آنها به بازگشت و استفاده از خدمات و محصولات شما هر چند وقت یکبار ادامه خواهند داد. امروز آنها را با این تاکتیک ها درگیر کنید تا استراتژی تجاری بهتری داشته باشید.

 

 

منبع انگلیسی:  publicrelationstoday

منبع فارسی: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران
کوین گاردنر | 17 فوریه 2022 | روابط‌عمومی