شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا)–|| نمی توان انکار کرد که چقدر برای هر کسب و کار و برندی اهمیت دارد که در این روزگار، حضور قوی و مستحکم در وب داشته باشد. به خصوص با افزایش فروش آنلاین که در دو سال گذشته مشاهده شده است، شما به سادگی نمی توانید اجازه دهید حضور وب خود را کاهش دهید. در عوض، ایجاد حضور در وب شما باید کاری باشد که در لیست اولویت های شما قرار می گیرد.
حضور قوی آنلاین می تواند شما را از رقبا متمایز کند و همچنین به شما در فروش کمک کند. اگر وب سایت شما برای فروش آنلاین مناسب باشد، می توانید به طور موثر ترافیک بیشتری را به آن سایت هدایت کنید و به راحتی فروش را افزایش دهید. افزایش شناخت برند و فرصتهای ارائه خدمات بهتر به مشتریان نیز از مزایای اضافی مرتبط با حضور آنلاین قوی است.
اگر تجربه زیادی در زمینه بازاریابی آنلاین نداشته اید، ممکن است متوجه شوید که دقیقاً مطمئن نیستید که برای بهبود حضور وب خود چه کاری باید انجام دهید. تاکتیکهای مختلفی وجود دارد که میتوانید برای تقویت حضور آنلاین خود از آنها استفاده کنید، و پیدا کردن تاکتیکهای مناسب برای کسبوکارتان و نوع خاص برند میتواند یک چالش باشد.
خبر خوب این است که منابع زیادی وجود دارد که به شما کمک میکند تا مسیر مناسبی را پیدا کنید تا اطمینان حاصل کنید که حضور شما در وب تقویتی را که دنبال میکنید به دست میآورد. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند تا به هدف خود در بهبود حضور آنلاین خود برسید.
با یک متخصص صحبت کنید
مانند هر چیزی که در رابطه با نحوه رشد کسب و کارتان پیش می آید که در مورد خودتان متخصص نیستید، همیشه ایده خوبی است که با مشورت یک متخصص بازاریابی آنلاین شروع کنید. چه تصمیم داشته باشید با یک ارائه دهنده خدمات بازاریابی دیجیتال صحبت کنید یا صرفاً با یک متخصص بازاریابی مشورت کنید تا ایده هایی برای استراتژی های قابل اجرا به دست آورید، صحبت با یک متخصص بهترین مکان برای شروع است.
سعی کنید به دنبال یک متخصص بازاریابی بگردید که صنعت خاصی را که در آن کار می کنید را درک کند. ممکن است راههای خاصی برای هدف قرار دادن مخاطبان شما وجود داشته باشد که مخصوص صنعت هستند که ممکن است هنوز از آنها آگاه نباشید، به خصوص به عنوان یک تجارت جدید. آنها میتوانند شما را در مسیر درست راهنمایی کنند و به شما کمک کنند تا با حضور آنلاین خود در کمترین زمان مورد توجه قرار بگیرید.
هنگامی که با یک متخصص بازاریابی مشورت کردید، می توانید انتخاب کنید که نیازهای فعلی بازاریابی آنلاین شما را برطرف کند یا از مشاوره و راهنمایی آنها برای انجام این کار استفاده کنید.
همانطور که گفته شد، ایجاد حضور آنلاین شما می تواند یک شغل تمام وقت باشد. اگر نمی دانید که برای چنین کاری وقت دارید یا اگر آماده هستید شخصی را برای کار در بازاریابی آنلاین خود استخدام کنید، بهتر است کارها را به متخصصان بسپارید.
وب سایت خود را بهینه کنید
در دنیای بازاریابی آنلاین، بهینه سازی نام بازی است. هنگامی که محتوای آنلاین شما واقعاً بهینه شده است تا تا حد امکان برای موتورهای جستجو مناسب باشد، می تواند به افزایش دید شما کمک کند و مخاطبان شما را راحت تر پیدا کنند و به اطلاعات شما دسترسی پیدا کنند.
دوست داشتنی بودن با موتورهای جستجو یکی از آن مفاهیمی است که می خواهید در اسرع وقت با آن آشنا شوید. در اصل، هر چه وبسایت شما برای موتورهای جستجو مناسبتر باشد، زمانی که شخصی کلمه یا عبارتی مرتبط با کسبوکار شما را جستجو میکند، در صفحه نتایج موتور جستجو بالاتر ظاهر میشود.
وقتی به درستی انجام شود، وب سایت شما در بالای صفحه فهرست نتایج برای طیف وسیعی از جستجوها ظاهر می شود. با این حال، بسیار مهم است که بدانید این یک تلاش مداوم از سوی شما در نتیجه قوانین و مقررات در حال توسعه پیرامون موتورهای جستجوی برتر خواهد بود.
چندین مؤلفه در بهینه سازی وب سایت شما و سایر محتوای آنلاین دخیل هستند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با بهترین شیوه های سئو آشنا شوید و آنها را در محتوای خود به کار ببرید. با رویکرد صحیح، باید بتوانید ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید و در نتیجه حضور آنلاین خود را تقویت کنید.
یک حضور در رسانه های اجتماعی ایجاد کنید
به غیر از وب سایت شما، راه های دیگری نیز وجود دارد که از طریق کانال های آنلاین می توانید کسب و کار خود را در دسترس تر کنید. یکی از مواردی که ثابت کرده است برای کسب و کارهای مختلف بسیار مفید است، رسانه های اجتماعی است.
حضور در برترین پلتفرم های رسانه های اجتماعی مزایای متعددی دارد. انجام این کار می تواند دید شما را افزایش دهد، به شما کمک کند تا در جامعه خود حضور داشته باشید و ارتباط شما با مشتریان فعلی و بالقوه را آسان تر کند. علاوه بر این، ایجاد حضور در رسانههای اجتماعی چیزی است که بانک را خراب نمیکند یا بودجه بازاریابی شما را زیاد نمیگیرد و آن را به یکی از تاکتیکهای مقرون به صرفهتر تبدیل میکند که میتوانید برای تقویت حضور آنلاین خود استفاده کنید.
با این حال، به طور کلی، یکی از مفیدترین جنبه های رسانه های اجتماعی مربوط به خدمات مشتریان شما است. ویژگی پیامرسانی مستقیم اکثر وبسایتهای رسانههای اجتماعی به شما این امکان را میدهد که مستقیماً با مشتریان چت کنید و به سؤالات در زمان واقعی پاسخ دهید. حتی اگر فکر دادن به مخاطب عام این توانایی را داشته باشد که نظرات خود را روی دیوار یا صفحه شما بگذارد تا همه ببینند، این نیز می تواند یک تاکتیک مفید برای خدمات مشتری باشد.
به عنوان مثال، اگر شخصی در صفحه اجتماعی شما نظر ناخوشایندی از خود به جای بگذارد، میتوانید پاسخی مستقیم به آن بررسی ارسال کنید و به مشکلاتی که مطرح میکند رسیدگی کنید. این نه تنها می تواند به رضایت مشتری ناراضی کمک کند، بلکه به هر کسی که صفحه شما را می بیند نشان می دهد که چقدر خوب با چنین مواردی برخورد می کنید.
در این مورد اشتباه نکن؛ خدمات خوب به مشتریان باید یکی از اولویت های اصلی شما باشد. ابزارهایی که از حضور قوی آنلاین در اختیار شما قرار میگیرد میتواند به شما کمک کند تا در این جنبه از اداره کسبوکار خود پیشرفتهای زیادی داشته باشید تا بتوانید روابط پایداری با مشتریان خود ایجاد و پرورش دهید.
منبع انگلیسی: publicrelationstoday
منبع فارسی:
شارا – شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران
استیو کانوی | 14 ژانویه 2022 | روابط عمومی
|
نظر بدهید