3 بهترین شیوه روابط رسانه‌ها برای متخصصان روابط‌عمومی مراقبت‌های بهداشتی

داشتن یک استراتژی موفق روابط‌عمومی مراقبت‌های بهداشتی به معنای متعادل کردن تلاش های بازاریابی سنتی و استراتژی های بازاریابی دیجیتال و روابط‌عمومی است. آن روزهایی که روابط‌عمومی تنها به معنای ارسال بیانیه مطبوعاتی به رسانه ها بود، گذشته است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| داشتن یک استراتژی موفق روابط‌عمومی مراقبت‌های بهداشتی به معنای متعادل کردن تلاش های بازاریابی سنتی و استراتژی های بازاریابی دیجیتال و روابط‌عمومی است. آن روزهایی که روابط‌عمومی تنها به معنای ارسال بیانیه مطبوعاتی به رسانه ها بود، گذشته است.

 

این روزها بسیار بیشتر درگیر است، بویژه در صنعت مراقبت‌های بهداشتی. برای دستیابی به موفقیت، مشاغل مراقبت‌های بهداشتی مجبورند به نوبه خود خود را با آن تغییرات در صنعت روابط‌عمومی وفق دهند.

یکی از رایج ترین روش هایی که شرکت های صنعت بهداشت و درمان اخیراً این کار را انجام داده اند، ایجاد تغییرات چشمگیر در تولید و توزیع محتوا در انواع کانال های رسانه های اجتماعی به منظور دسترسی به بیشترین تعداد مخاطب ممکن است. در زیر موارد دیگری که یک شرکت بهداشت و درمان می تواند به این هدف روابط‌عمومی برسد، مورد بحث قرار می گیرد:


داستانی خبرساز

به جای معرفی صرف یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی، مهم است که در مورد داستان شرکت صحبت کنید. داستان باید خبرساز و بر اساس آمار، حقایق، داده ها و نتایج باشد. همچنین باید به چیزی بزرگتر در صنعت مراقبت‌های بهداشتی مربوط باشد یا تأثیر خاصی بر جمعیت داشته باشد. برای تولید یک خبر قابل توجه، مهم است که نام شرکت را در برابر بیشتر افراد ممکن و به روش صحیح قرار دهید.

 

بهترین راه برای انجام این کار استفاده از داستان آن برای نشان دادن عموم مردم است که چگونه پیشنهاد ارزش منحصر به فرد شرکت می تواند بر صنعت مراقبت‌های بهداشتی تأثیر بگذارد.

چندین کانال

این روزها روزنامه نگاران را می توان در بسترهای مختلف پیدا کرد و این بدان معناست که شرکت های بهداشتی و متخصصان روابط‌عمومی  مجبور نیستند هر روز صدها تماس تلفنی برقرار کنند تا به خبرنگاران یا رسانه های موردنظر برسند. نه تنها این، بلکه روزنامه نگاران دیگر تنها از طریق ایمیل در دسترس نیستند، زیرا بسیاری از آنها در بسترهای رسانه های اجتماعی مانند لینکدین یا توییتر در دسترس هستند. این روزها ایجاد روابط با روزنامه نگاران و جلب توجه آنها هنگام ایجاد یک خبر مهم بسیار آسان تر از همیشه است.

 

وقتی شرکت های مراقبت‌های بهداشتی بتوانند از تمام کانال های ارتباطی موجود استفاده کنند، به احتمال زیاد داستان های آنها مورد توجه قرار می گیرد.


سخنگویان

بیشتر اوقات، روزنامه نگاران نمی خواهند با افرادی صحبت کنند که از اصطلاحات شرکتی و فنی استفاده می کنند که به ندرت برای عموم قابل درک هستند. در حقیقت، مردم نیز به افرادی که به این طریق ارتباط برقرار می کنند علاقه ندارند. بیشتر مردم به کسی علاقه مند خواهند بود که چیزهای جالبی برای گفتن داشته باشد، مانند مواردی که به مردم چیز جدیدی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی آموزش می دهد. این استراتژی همچنین به سخنگوی شرکت اجازه می دهد تا به رسانه ها در ایجاد داستان بهتر کمک کند.

سخنگوی یک شرکت پزشکی باید در مورد صنعت خود و نحوه ارتباط آنها به گونه ای که علاقه و پیام شرکت را نشان می دهد، دقیق و آگاه باشد. بهترین راه برای یافتن سخنگویان مناسب شرکت، شناسایی آنها، آموزش آنها و پرورش آنها به گونه ای است که وقتی با یک روزنامه نگار روبرو می شوند، بتوانند شرکت خود را در بهترین شکل ممکن به تصویر بکشند.

 

 

منبع: شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)