1- روابط عمومی، دار و ندار سازمان است به آن اهمیت دهید
2- مثبت اندیش، دریادل و دور اندیش باشید
3- با توکل بر خدا، راستگویی و صبر همواره موفق خواهید بود
4- بطور سیستماتیک و با در نظر گرفتن همه جوانب، قضاوت کنید، تصمیم بگیرید و عمل کنید
5- دوستی ها را گسترش دهید، دشمنی ها را کاهش و حذف نمایید
6- شما همه چیز را نمی دانید پس با برنامه و هدفمند حرکت کنید
7- مردم حق دارند بدانند شما چه می کنید. پس درست و به موقع اطلاع رسانی کنید
8- در کار حرفه ای، به دنبال خوشایند این و آن، دلالی، یارگیری و جبهه بندی نباشید
9- بی جهت مغرور و متعصب نباشید. انتقاد پذیر بوده و اهل مشورت باشید
10- همیشه یک راه بهتر برای انجام کارها وجود دارد آن را بیابید و اجرا کنید
11- اخلاق حرفه ای را همراه با صداقت، مهربانی و شفافیت رعایت نمایید
12- سعی کنید صرفا بله قربان گو نباشید. آیندگان در مورد عملکرد شما قضاوت خواهند کرد
13- افکار عمومی، همواره شما را رصد می کنند پس مراقب و مواظب باشید
14- پنهان کاری، سرهم اندازی و گمراه کردن دیگران داروی نجات بخش فرار از واقعیت ها نیست
15- برای سودآوری و موفقیت، مشتری، ارباب رجوع، مصرف کننده وخریداران، بهترین شاخص هستند صدای آنان را بشنوید
16- توجیه نکنید. شجاعانه خطاها و اشتباهات خود را پذیرفته و عذر خواهی کنید و جبران مافات نمایید
17- همکاری با رسانه ها ی مختلف، مانند راه رفتن بر روی یک طناب است. اگر هوشمندانه عمل نکنید سقوط می کنید
18- به امکانات، وسایل و دانش روز، به صورت فنی و حرفه ای در زمینه کار خود مسلط و مجهز باشید
19- به آموزش و پرورش کمی و کیفی پرسنل اهمیت فوق العاده بدهید.
20- بدانید که چون خدا همه جا هست پس نمی توانیم هر کاری که دلمان می خواهد انجام دهیم.
نوشته: حسن خسروی – مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات
تلفن مشاوره و آموزش 09122174383
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید