۷ اصل روابط‌عمومی‌‌ خوب

ترجمه: علیرضا شواخی زواره. کارشناس روابط‌عمومی‌‌ و ارتباطات – اخیراً با مقاله‌ای فوق‌العاده برخورد کردم که هفت عنصر روابط‌عمومی خوب و چرایی اهمیت آنها را بیان می‌کند. 

این مقاله از دیدگاه یک آژانس نوشته شده است، اما درس ها برای هر کسی که در تجارت روابط‌عمومی‌‌ و بازاریابی، از استارتاپ ها گرفته تا کسب و کارهای متوسط ​​و شرکت های چند ملیتی، کاربرد دارد:

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| اخیراً با مقاله‌ای فوق‌العاده برخورد کردم که هفت عنصر روابط‌عمومی خوب و چرایی اهمیت آنها را بیان می‌کند. 

این مقاله از دیدگاه یک آژانس نوشته شده است، اما درس ها برای هر کسی که در تجارت روابط‌عمومی‌‌ و بازاریابی، از استارتاپ ها گرفته تا کسب و کارهای متوسط ​​و شرکت های چند ملیتی، کاربرد دارد:

1. روابط‌عمومی‌‌ خوب این است که به مشتری به جای آنچه می‌خواهد بشنوند، آنچه را که باید بشنوند، بگوید.

2. روابط‌عمومی‌‌ خوب فقط به معنای بیش از حد تجلیل نیست.


روابط‌عمومی‌‌ خوب به ایجاد و حفظ حمایت از برند کمک می‌کند – تغییر تدریجی رفتار مصرف‌کننده از طریق جریانی پیوسته از ارتباطات مرتبط و صریح برای «رسانه‌ها» و «مصرف‌کنندگان».  این یک بازی طولانی و مستمر و به هم پیوسته است. 

3. روابط‌عمومی‌‌ خوب از مشتریان به روشی فراگیر تجلیل می کند.

4. روابط‌عمومی‌‌ خوب در تولید ایده فعال است و در بحران پاسخگو است.


فعال بودن (آماده بودن) در مقابل واکنش پذیری (تصمیم گیری در لحظه) یک دوگانگی مهم در روابط‌عمومی‌‌ است.  اما فعال بودن باعث نجات صد برابری شما می شود.  این بدان معنی است که شما باید زمان و انرژی لازم را برای آماده شدن و هوشیاری داشته باشید.

5. روابط‌عمومی‌‌ خوب قابل اندازه گیری است.


و در عین حال اندازه گیری آن نیز سخت است، زیرا اکثر مشتریان می خواهند چیزهای مختلفی را اندازه گیری کنند.  اندازه گیری نتیجه تلاش های روابط‌عمومی‌‌ با تعیین اهداف خوب شروع می شود. 

6. روابط‌عمومی‌‌ خوب مبتنی بر اعتماد و اعتبار است.


روابطی که بر اساس اعتماد و اعتبار به دست آمده در طول سال ها خدمت ساخته شده است.  صرفاً به این دلیل که همه چیز به یک محیط دیجیتال تغییر کرده است به این معنی نیست که نیاز مبرمی به شبکه و روابط خوب وجود ندارد.

7. روابط‌عمومی‌‌ خوب نیازی به شناخت افراد خاص در رسانه ندارد.

منبع:prezly
www.shara.ir