یافتن‌ یک‌ زاویه‌ خبری‌ برای‌ یک‌ گزارش‌

در حالی‌که‌ تهیه‌ اطلاعیه‌های‌ مطبوعاتی‌ راجع‌ به‌ رویدادهای‌ روزمره‌ یکی‌ از فعالیت‌های‌ معمول‌ روابط عمومی‌ است‌، بخش‌ دیگر این‌ فعالیت ها کندوکاو مطالب‌ به‌ ظاهر متعارف‌ به‌ منظور یافتن‌ دیدگاه‌هایی‌ است‌ که‌ ارزش‌ خبری‌ داشته‌ باشد و بتواند به‌عنوان‌ مبنایی‌ در نگارش‌ گزارش‌های‌ تحقیقی‌ مورد استفاده‌ قرار گیرد.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| در حالی‌که‌ تهیه‌ اطلاعیه‌های‌ مطبوعاتی‌ راجع‌ به‌ رویدادهای‌ روزمره‌ یکی‌ از فعالیت‌های‌ معمول‌ روابط عمومی‌ است‌، بخش‌ دیگر این‌ فعالیت ها کندوکاو مطالب‌ به‌ ظاهر متعارف‌ به‌ منظور یافتن‌ دیدگاه‌هایی‌ است‌ که‌ ارزش‌ خبری‌ داشته‌ باشد و بتواند به‌عنوان‌ مبنایی‌ در نگارش‌ گزارش‌های‌ تحقیقی‌ مورد استفاده‌ قرار گیرد.


موفقیت‌ در این‌ امر اغلب‌ متضمن‌ بررسی‌ روزانه‌ فعالیت‌های‌ مشتری‌ و آگاهی‌ بر راه‌های‌ جدید استفاده‌ از اطلاعات‌ قدیم‌ است‌. این‌ بدان‌ معنا نیز هست‌ که‌ باید رویدادهای‌ جاری‌ و مسایل‌ مهمی‌ را که‌ مربوط‌ به‌ تولید، خدمات‌ یا صنعت‌ مشتریان‌ است‌ زیر نظر داشته‌ باشید و سوءتفاهم‌هایی‌ را که‌ ممکن‌ است‌ در افکار عمومی‌ در مورد مشتریان‌ پیش‌ آید و مشتری‌ می‌بایستی‌ قادر باشد درباره‌ آن‌ به‌ مردم‌ توضیح‌ دهد بررسی‌ و کنترل‌ کنید.

 

 اگر مشتری‌تان‌ گروه‌ یا انجمنی‌ حرفه‌ای‌ است‌ می‌توانید با استفاده‌ از دستاوردها و موفقیت‌هایی‌ که‌ نصیب‌ اعضای‌ آن‌ شده‌ است‌ جریان‌ مداومی‌ از اطلاعات‌ دارای‌ ارزش‌ خبری‌ تولید کنید.

 

 تقریباً هر فعالیت‌ چشمگیر و درخور توجهی‌ که‌ به‌وسیله‌ یکی‌ از اعضا صورت‌ گرفته‌ باشد می‌تواند منتشر شود و انجمنی‌ را که‌ آن‌ عضو به‌ آن‌ تعلق‌ دارد به‌ شهرت‌ برساند. به‌ علاوه‌، در صورتی‌که‌ عضوی‌ در مورد یکی‌ از مسایل‌ مهمی‌ که‌ اختصاصاً به‌ انجمن‌ یا گروه‌ مربوط‌ می‌شود صاحبنظر است‌، می‌توان‌ از نظراتش‌ به‌عنوان‌ شاهد و سند استفاده‌ کرد و اظهاراتش‌ را مبنای‌ یک‌ گزارش‌ تحقیقی‌ درباره‌ آن‌ مسئله‌ قرار داد.