شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || قدرت ویدیو تا آنجاست که ۷۶ درصد از مردم آفریقای جنوبی میگویند یوتیوب (YouTube) به آنها در تصمیمگیری برای خرید کمک میکند؛ این یعنی خرید و محتوای دیجیتال بهشدت به هم گره خوردهاند. برای بازاریابها، این بینش بسیار ارزشمند است؛ فرصتی برای ارتباط مؤثر با مخاطب و تولید محتوای ویژه پلتفرم به جای پراکندگی بیهدف پیام در بازار.
امروزه بازاریابی ویدیویی تمامقیفی (full-funnel) بیش از هر زمان دیگر دادهمحور، هدفمند و قابل آموزش شده است. با این حال، هنوز درک دقیقی از چیستی یک استراتژی موفق تمامقیفی وجود ندارد؛ بخشی از این چالش به دلیل تغییرات سریع فناوری و رفتار مصرفکننده است.
چگونه برندهای پیشرو اثربخشی رسانهای و بازاریابی ویدیویی تمامقیفی را به استراتژی ترکیبی خود اضافه میکنند؟
چرا ویدیو، قهرمان تمامقیف بازاریابی است؟
۷۸ درصد از مردم آفریقای جنوبی معتقدند یوتیوب همان تلویزیون است؛ این یعنی نفوذ بالای ویدیو در رسانه و بازاریابی. فروشگاه زنجیرهای Makro در آفریقای جنوب صحرا با اجرای کمپین تمامقیفی ویدیو برای آگاهیبخشی و استفاده از یوتیوب شورتز (کوتاه) برای افزایش در نظر گرفتن برند، عملکرد چشمگیری داشت: ۴۱ درصد افزایش در زمان تماشای ویدیو، ۸ درصد افزایش تبدیل و ۲۰ درصد افزایش ارزش درآمد؛ یعنی نرخ تبدیل سودآورتری را تجربه کرد.
در مصاحبه با ژان اوکسه (Jean Ochse)، مدیر بازاریابی دیجیتال Makro، جزئیات بیشتری درباره این کمپین بیان شد:
از کجا شروع کنیم؟ بهبود سنجش اثربخشی ویدیویی با شاخصهای درست
قدرت استراتژی بازاریابی ویدیویی شما به میزان بلوغ سنجش اثربخشی رسانهای وابسته است. اندازهگیری برند مؤثر در سه ستون قرار میگیرد:
کمیت: آیا پیام شما به اندازه کافی به مخاطب بالقوه میرسد؟ شاخصهای کمیت شامل بازدید، دسترسی هدفمند و فراوانی هستند.
کیفیت: آیا یادآوری و آگاهی برند را افزایش دادهاید؟ آیا مصرفکننده به مراحل پایینتر قیف میرود؟ شاخصهای کیفیت شامل نرخ تکمیل ویدیو، افزایش برند، و افزایش جستجو است.
نتایج: آیا اقدامات بازاریابی با اهداف کسبوکار همسو است؟ آیا شاخص تبدیل انتخابی مانند فروش یا جذب لید محقق شده؟ نتایج شامل شاخصهایی مانند لید، هزینه به ازای جذب مشتری (CPA) یا بازگشت هزینه تبلیغات (ROAS) است.
تسلط بر بازاریابی ویدیویی تمامقیفی با آزمون و یادگیری
اثربخشی رسانهای نباید موضوعی مبهم و دشوار باشد. فرهنگ تست و آزمون کلید موفقیت است: تبلیغکنندگانی که حداقل ۱۵ بار در سال آزمایش انجام میدهند، ۳۰ درصد افزایش عملکرد در همان سال و ۴۵ درصد رشد در سال بعد دارند.
سفر بازاریابی ویدیویی تمامقیفی را با ترکیب خلاقیتهای مختلف و مخاطبان گوناگون بهصورت چرخهای آغاز کنید تا بلوغ بازاریابی و سنجش شما ارتقا یابد.
برای الهام بیشتر، راهبردها و تازهترین بینشهای بازاریابی ویدیویی از سراسر آفریقای جنوب صحرا ، به Think with Google مراجعه کنید.
نویسندگان: زانله متلالا (Zanele Matlala)، یونیس ووریفاه (Eunice Worifah)
منبع: Google
تاریخ: ۴ ژوئیه ۲۰۲۵
انتهای پیام/
نظر بدهید