گزارش مایلز تکنولوژیز از ظهور گرایش روابط عمومی دیجیتال

روابط عمومی دیگر فقط دربارۀ روابط رسانه‌ای و بیانیه‌های مطبوعاتی نیست. رابط عمومی امروز روابط عمومی دیجیتال، ترکیبی از روابط عمومی سنّتی با  بازاریابی محتوایی، رسانه‌های اجتماعی، راهبردهای بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی آنلاین – و محرّکی برای مشارکت داشتن، پذیرا شدن وآموزش دادن است.

شارا، مورزتاون، نیوجرسی (PR.com) – راهبردهای روابط عمومی در پنج سال گذشته به شدّت تغییر یافته و از عصر بیانیه‌های مطبوعاتی سنّتی و روابط رسانه‌ای به کارزارهای دیجیتال روابط عمومی، تحکیم یافته با راهبردهای بهینه سازی موتور جستجو، بازاریابی آنلاین، بازاریابی محتوایی و بهینه سازی رسانه‌های اجتماعی ارتقاء یافته است.
 امروزمایلز تکنولوژیز به مؤسّسات تجاری کمک می‌کند تا منافع کارزارهای روابط عمومی دیجیتال سفارشی را به حدّاکثر برسانند.
 چریل امبروچ (Cheryl Ambruch)، مدیر بازاریابی آنلاین و تعیین عنوان در مایلز تکنولوژیز، می‌گوید، “روابط عمومی دیجیتال راهبردهای سنّتی روابط عمومی را با بازاریابی پیشرفتۀ آنلاین و راهبردهای بهینه سازی موتور جستجو ترکیب می‌کند تا پلتفرم‌های آنلاین، از جمله رسانه‌های اجتماعی، را ارتقاء بخشد.  روابط عمومی دیجیتال در خصوص تأمین ارزش برای مخاطبان مورد نظر به طریقی است که جذّاب و گیرا باشد و ارتباطی را ایجاد می‌کند که بر پلتفرم‌های محتوایی مرتبط با هم، از جمله بیانیه‌های مطبوعاتی، وبلاگ‌های منحصر به فرد، و روزآمدهای رسانه‌های اجتماعی مبتنی است.”
 با روابط عمومی دیجیتال، بهینه سازی موتور جستجو و راهبردهای رسانه‎های اجتماعی، و نیز ابزارهای روابط عمومی سنّتی، از جمله بیانیه‎های مطبوعاتی، با هم ادغام شده کارزار محتوایی منسجم و هماهنگی را که به نحوی منحصر به فرد متناسب با بازار، عنوان تجاری و ترویج و تبلیغ مؤسّسه‌ای تجاری است، انتقال می‌دهند.
 به جای صرفاً توزیع بیانیۀ مطبوعاتی مرسوم بین منابع رسانه‌ای، امروزه شرکت ها می‌توانند محتوای خود را بهینه نمایند تا بیانیۀ مطبوعاتی بهینه سازی موتور جستجو ایجاد نمایند، آن را با ادغام نقطه نظری جذّاب یا حکایتی گیرا به وبلاگی تبدیل نمایند، به عنوان نقطۀ آغازینی جهت بحث رسانه‌ای اجتماعی و حتّی سؤال و جوابی سرگرم کننده با مدیر ارشد اجرایی شرکت به کار ببرند – و برای فیسبوک، تویتر، لینکدین و البتّه برای خبرنامۀ الکترونیک شرکت در نظر بگیرند.
 در محیط روابط عمومی دیجیتالی امروز، محتوا واقعاً سلطنت می‌کند.
 امبروچ می گوید، “مدیریت محتوا و بازاریابی متحوایی عوامل پیش برندۀ روابط عمومی دیجیتال هستند. امروز، کارزارهای روابط عمومی مستلزم محتوای چندسکویی (چند پلتفرمی) است – گرایشی که تنها در صورتی سرعت خواهد گرفت که رسانه‌های اجتماعی و پلتفرم‎های آنلاین بیشتری هدف خود را جذب کاربران بیشتر و درگیر کردن آنها بشود.”
 در واقع، با رشتۀ فعلی پلتفرم‌های آنلاین موجود برای کارزارهای محتوایی، شرکت‌های امروز درمی‌یابند که، برای ارتباط رسانه‌ای اجتماعی مؤسّسه با مؤسّسه و آگاهی شرکت، لازم است یا انتشارات داشته باشند یا نابود شوند.
 در واقع، مطالعۀ اخیر فارستر (Forrester) مکشوف ساخت که مجاری اجتماعی کلیدی برای فرایند‌های تصمیم‌گیری مشتریان فعلی و آیندۀ مؤسّسه با مؤسّسه است. فارستر، بنگاه مشورتی و تحقیقاتی جهانی که در خدمت متخصّصان فنّ است، به مؤسّساتی که با مؤسّسات معامله دارند هشدار می‌دهد که با قرار گرفتن در رأس بازاریابی اجتماعی بازاریابان مؤسّسه با مؤسّسه، از عقب افتادن یا از دست دادن گرایش‌های ادغام جلوگیری کنند.
 مطالعۀ فارستر در خصوص عادات بازاریابان اجتماعی مؤسّسه با مؤسّسه معلوم کرد که حدود 48 درصد بازاریابان اجتماعی مؤسّسه با مؤسّسه در نظر دارند کاربرد جذب مشتری از طریق گروه‌های بحث و صفحات لینکدین افزایش دهند، زیرا کاربرد لینکدین توسّط تصمیم‌گیران ارشد در حدّ بالایی قرار دارد.
 امبروچ گزارش می‌دهد، “بهینه سازی رسانه‌های اجتماعی می‌تواند در راهبر مؤسّسه با مؤسّسه نقشی مهم ایفا کند. یک کارزار دیجیتال روابط عمومی، با تلفیق در رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی آنلاین، راهبردهای بهینه‌سازی موتور جستجو و بازاریابی محتوایی ساختاری ارتباطی را تأمین می‌کند که امروزه به موفّقیت مؤسّسۀ تجاری کمک می‌کند.”
 مایلز تکنولوژیز آو مورزتاون، نیوجرسی (http://www.milestechnologies.com)، در سال 1997 تأسیس شد و تأمین تکنولوژی اطّلاعات، نرم‌افزار تجاری، طرّاحی وب و گرافیک و خدمات بازاریابی آنلاین جهت سازمان‌ها با هر اندازه وابعاد که باشند و در هر صنعتی که فعّال باشند، می‌پردازد.  امروزه، مایلز تکنولوژیزتأمین کنندۀ خدمات پیشرفتۀ تکنولوژی برای بیش از 1800 مشتری در سراسر کشور است.