شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || دوره آموزشی یک روزه “ارتباطات، روابط عمومی و هوش مصنوعی” ویژه مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی، نهادها، سازمانها و صنایع استان مرکزی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی استانداری مرکزی؛ دوره آموزشی یک روزه “ارتباطات، روابط عمومی و هوش مصنوعی” ویژه مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی، نهادها، سازمانها و صنایع استان مرکزی به همت اداره کل روابط عمومی استانداری مرکزی و شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان روز دوشنبه ۱۷ دی به میزبانی شرکت ماشینسازی اراک برگزار شد.
همچنین افتتاحیه این رویداد آموزشی با حضور سرپرست حوزه استاندار، سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری مرکزی و مدیرعامل شرکت ماشینسازی اراک در سالن اجتماعات این شرکت برگزار شد.
در حاشیه برگزاری این دوره همچنین از برخی پیشکسوتان حوزه روابط عمومی و ارتباطات و مدیرعامل شرکت ماشینسازی اراک برای میزبانی این دوره تقدیر به عمل آمد.
بازدید مدیران روابط عمومی از بخشهای مختلف و فرآیندهای تولیدی در شرکت ماشینسازی اراک نیز از دیگر بخشهای این دوره یک روزه بود.
برگزاری سلسله نشستهای آموزشی در راستای توانمندسازی مدیران و کارشناسان روابط عمومی و متناسب با نیازهای روز در دستور کار اداره کل روابط عمومی استانداری مرکزی و هیئت رئیسه شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان قرار دارد.
روابط عمومیها، تفکر توسعه اقتصادی را در استان مرکزی زمینهسازی کنند
مدیرعامل شرکت ماشینسازی اراک نیز در این دوره اظهار داشت: برگزاری این دورهها اقدامی مثبت برای همافزایی روابط عمومیهای استان با رویکرد علمی است چراکه مطالعات بینالمللی نیز نشان میدهد عامل اول حفظ نیروی انسانی در یک سازمان ایجاد اعتماد و اطمینان است و نقش حوزه آموزش خلق اعتماد برای نیروی انسانی است.
رضا سرائی اضافه کرد: در چرخه عمر سازمانها یک سازمان زنده برای طی مسیر پیشرفت به دو بال “تحقیق و توسعه” و “تحقیقات و مطالعات بازار” نیاز دارد اما علاوه بر آن حوزه اندیشه سازمان این دو بال را هدایت میکند.
وی ادامه داد: روابط عمومی چشمان یک سازمان زنده است و اگر این چشمها تمام زوایای درون و بیرون سازمان را به درستی نبیند و به مغز سازمان منتقل نکند دو بال دیگر هم کارایی نخواهند داشت.
سرائی تصریح کرد: روابط عمومیها در استان مرکزی باید با تصویرسازی مناسب به زمینهسازی تفکر توسعه اقتصادی و سرمایهگذاری کمک کنند.
مدیرعامل شرکت ماشینسازی اراک افزود: ماشینسازی یک شرکت طراحی، مهندسی و تولید هر تجهیز صنعتی و پیمانکار عمومی رتبه یک است.
وی همچنین ساخت تجهیزات فرآیندی پتروشیمیهای متانول، تجهیزات شرکتهای فولادسازی و پلهای پیامپی را از مهمترین تولیدات شرکت ماشینسازی اراک در طول یک سال گذشته عنوان کرد.
روابط عمومی چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای یک سازمان است
سرپرست حوزه استاندار مرکزی گفت: روابط عمومیها از گذشته به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان شناخته شده و این مهمترین نقشی است که روابط عمومی میتواند داشته باشد.
به گزارش روابط عمومی استانداری مرکزی؛ احمد طهرانی در دوره آموزشی مدیران روابط عمومی استان، اظهار کرد: امروز هوش مصنوعی تحول عظیمی را در دنیا آغاز کرده و ما نیز با بهرهبرداری درست از آن میتوانیم در همه حوزهها تحول ایجاد کنیم که روابط عمومی هم از این مقوله مستثنی نیست.
وی ادامه داد: روابط عمومیها از گذشته به عنوان چشم بینا، گوش شنوا و زبان گویای سازمان شناخته شده و این مهمترین نقشی است که روابط عمومی میتواند داشته باشد.
طهرانی با تأکید بر اینکه روابط عمومیها میتوانند پیشنهادات، انتقادات و ارزیابیها را به سازمان منتقل کنند، گفت: با استفاده از علم روز در حوزه روابط عمومی و هوش مصنوعی که جدیدترین فناوری است میتوان در حوزه مخاطبشناسی و نیازسنجی و دادههایی را استخراج کرد.
سرپرست حوزه استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امروز هجمههای بسیار زیادی علیه ایران عزیز را در حوزههای مختلف شاهد هستیم که مخاطب را تحت تاثیر قرار میدهد در حالیکه واقعیت چیز دیگری است اما شبکههای ماهوارهای و مجاری به دنبال تزریق حجم بالای ناامیدی به جامعه هستند.
وی اذعان کرد: باید واقعیتهای جامعه را به اطلاع مردم برسانیم و بر اساس شفافیت و عقلانیت استان مرکزی و ایران عزیز و ظرفیتهای پرشمار آن را به درستی معرفی کنیم.
امروز هوش مصنوعی یک ابزار کار برای روابط عمومیها است
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری مرکزی گفت: هوش مصنوعی امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ابزار کار برای روابط عمومی است.
به گزارش روابط عمومی استانداری مرکزی؛ آرش دانشنژاد، در دوره آموزشی مدیران روابط عمومی استان، اظهار داشت: یکی از مواردی که در حوزه نیروی انسانی مدنظر است بحث آموزش است و با توجه به گستره کار روابط عمومی این مهم باید مبنای کار قرار گیرد.
سرپرست اداره کل روابط عمومی استانداری مرکزی ادامه داد: در عصر دیجیتال و هوش مصنوعی با به کارگیری فناوری نوین است که میتوان به چالشها پاسخ داد و فرصتهای جدید خلق کرد.
دانشنژاد افزود: هوش مصنوعی امروز یک انتخاب نیست بلکه یک ابزار کار برای روابط عمومی است لذا تحلیل دادهها، رفتارشناسی و مزاجسنجی مخاطب و تولید محتوای هوشمند با استفاده از ابزارهای نوین وظیفه یک روابط عمومی پویا است.
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومیهای استان مرکزی، گفت: روابط عمومیها ستونهای اصلی ارتباطات سازمانی و تصویر برند سازمان در اجتماع هستند و چشمان تیزبین یک مدیر روابط عمومی میتواند تحلیل درستی در اختیار حوزه تصمیمگیری سازمان قرار دهد.
وی با بیان اینکه استان مرکزی، مهد عالمان و پایتخت صنعت کشور است اما این مهم به درستی تبیین نشده است، تأکید کرد: دیدگاه استاندار محترم مبتنی بر سیاستهای دولت، توسعه متوازن و پایدار استان است که باید این مهم را با کمک مدیران روابط عمومی به پیش برد.
انتهای پیام/
نظر بدهید