گزارش ارتباطات جهانی ۲۰۲۴ منتشر شد

“گزارش ارتباطات جهانی ۲۰۲۴: ارتقا و پیشرفت”، دیدگاه‌ها، بینش‌ها و داده‌های قانع‌کننده از بیش از ۴۲۷ متخصص ارتباطات ارشد را ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند. نتایج نظرسنجی امسال برای درک اینکه صنعت به کجا می‌رود و چگونه تیم‌های روابط‌عمومی و ارتباطات می‌توانند خود را با همتایان خود مقایسه کنند، بسیار مهم است.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || برای هفتمین سال متوالی، سیژن و پی‌آر ویک دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بر روی روندها، چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی تیم‌های روابط‌عمومی و ارتباطات شرکتی، نوری بتابانند.

به گزارش شارا به نقل از سیژن، “گزارش ارتباطات جهانی ۲۰۲۴: ارتقا و پیشرفت”، دیدگاه‌ها، بینش‌ها و داده‌های قانع‌کننده از بیش از ۴۲۷ متخصص ارتباطات ارشد را ارائه می‌دهد. فرقی نمی‌کند در داخل شرکت یا در یک آژانس، برای یک استارت‌آپ یا یک سازمان، یا برای شرکتی با فعالیت‌های بین‌المللی (یا آرزوهای جهانی) کار کنید، نتایج نظرسنجی امسال برای درک اینکه صنعت به کجا می‌رود و چگونه تیم‌های روابط‌عمومی و ارتباطات می‌توانند خود را با همتایان خود مقایسه کنند، بسیار مهم است.

مدیران ارشد به طور فزاینده‌ای از روابط‌عمومی انتظار دارند که در جهت پیشبرد اهداف و رشد کسب‌وکار نقش‌آفرینی کنند.

گزارش جهانی کام ۲۰۲۴ علاوه بر بررسی ابزارها و تاکتیک‌های مورداستفاده متخصصان روابط‌عمومی برای پاسخ به این نیاز، به موضوع مهم محیط کار بهینه برای انجام این وظایف حیاتی نیز می‌پردازد.

چهار اولویت اصلی کام از نظر مدیران عامل
در هفتمین نظرسنجی سالانه که توسط رهبران ارشد روابط‌عمومی، ارتباطات و بازاریابی در ۱۰ کشور انجام شده است، از پاسخ‌دهندگان خواسته شد تا چهار اولویت اصلی کام از نظر مدیران عامل را انتخاب کنند:


جذب و تعامل مشتری: ۴۳٪ درصد از پاسخ‌دهندگان این موضوع را در ۴ اولویت برتر خود در سال جاری قرار داده‌اند (در مقایسه با ۳۴٪ در سال گذشته). این موضوع نشان‌دهنده تمرکز فزاینده مدیران ارشد بر روی حفظ و رشد پایگاه مشتریان است.

افزایش فروش و درآمد: ۴۲٪ درصد از پاسخ‌دهندگان این موضوع را در ۴ اولویت برتر خود در سال جاری قرار داده‌اند (در مقایسه با ۳۳٪ در سال گذشته). این موضوع نشان‌دهنده تمرکز مدیران ارشد بر روی دستیابی به اهداف تجاری و رشد اقتصادی است.

ایجاد رشد و ارزش پایدار برای برند: ۶۰٪ درصد از پاسخ‌دهندگان آن را در ۴ اولویت برتر خود در سال جاری قرار داده‌اند (در مقایسه با ۵۴٪ در سال گذشته). این موضوع نشان‌دهنده تمرکز مدیران ارشد بر روی ایجاد یک برند قوی و پایدار است که در بلندمدت به موفقیت شرکت کمک کند.

یافته‌های کلیدی:
– انتظار رهبران ارشد (C-suite) از روابط‌عمومی برای تأثیرگذاری بیشتر بر نتایج کسب‌وکار افزایش‌یافته است.
– گزارش سالانه ارتباطات جهانی ۲۰۲۴ بر ابزارها و تاکتیک‌هایی که ارتباط گران برای پاسخ به این نیاز استفاده می‌کنند و همچنین بر محیط کاری بهینه برای انجام این کار تمرکز می‌کند.
– در مقایسه با سال گذشته، پاسخ‌دهندگان انتظار افزایش بودجه برای سال آینده را دارند که نشانه‌ای از خوش‌بینی و اعتماد صنعت است.
– انتظار رهبران ارشد از روابط‌عمومی برای تأثیرگذاری بر عوامل کلیدی کسب‌وکار مانند جذب مشتری، فروش و درآمد بیشتر شده است.
– ابزارهای اندازه‌گیری تأثیر روابط‌عمومی پیشرفته‌تر شده‌اند و رهبران ارشد انتظار دارند تیم‌های ارتباطی داده‌ها را سریع و دقیق گزارش دهند.
– ارتباطات قابل‌اعتماد و اصیل برای ایجاد اعتماد مشتری و مدیریت شهرت برند ضروری است.
– روابط‌عمومی باید نقش تأثیرگذار خود را در تقویت عملکرد کسب‌وکار، فراتر از حوزه‌های سنتی، نشان دهد.
– باوجوداینکه ۴۱ درصد از پاسخ‌دهندگان مستقیماً به مدیرعامل گزارش می‌دهند، ۹۲ درصد می‌گویند که مشاوره آن‌ها در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل بیشتر موردتوجه رهبران ارشد بوده است.
– داده‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کنند و شرکت‌ها در حال سرمایه‌گذاری بیشتر در فناوری‌ها و ابزارهای تحلیلی برای جمع‌آوری و تفسیر داده‌ها هستند.
– تنوع و فراگیری در روابط‌عمومی همچنان یک چالش است، اما سازمان‌ها بیشتر به اهمیت آن پی می‌برند.

 

انتهای پیام/