کتاب «مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات» رونمایی شد

کتاب «مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات» به همت انتشارات کارگزار روابط‌عمومی ترجمه و منتشر شد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || کتاب «مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات» به همت انتشارات کارگزار روابط‌عمومی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش خبرنگار شارا، کتاب مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات، اصول راهنما و مؤلفه‌های سازنده‎ی مدیریت ارتباطات و روابط‌عمومی را تعریف می‌کند و جعبه‌ابزاری در اختیار کارشناسان می‌گذارد که تمامی منابع، توانمندی‌ها و مهارت‌های موردنیاز برای افزایش اعتبار و اعتمادسازی سازمان در آن گنجانده شده است. این مدل با بررسی مدل‌ها و روش‌‎های کنونی و دیدگاه‌‎های بیش از 1400 کارشناس از 46 کشور 5 قاره‎ مختلف دنیا طراحی شده است. این مدل می‌خواهد چارچوبی برای آینده‌ی ارتباطات، اعتبار و مدیریت قدرتمندترین دارایی‌های نامشهود باشد.

 

  

  🔶 لینک فروشگاه

 

 

پیش‌گفتار
اکنون در دوره‎ اقتصادی و اجتماعی جدیدی حضور داریم، زمانه‌ای که می‌توان آن را «اقتصاد اعتبار و دارایی‎‌های نامشهود» نامید. با افزایش ارزش دارایی‌‎های نامشهود شرکت‌ها، راز موفقیت می‌تواند توانایی سازمان برای جلب اعتماد، اعتبار و احترام ذی‌نفعان ازجمله کارکنان، مشتریان، سهامداران، تامین‌‎کنندگان، قانون‌‎گذارها و کل جامعه باشد.


جهانی‌سازی، دیجیتال‌سازی و البته پاندمی کرونا، تحول در ارزش دارایی‌های نامشهود را سریع‌تر از قبل کرده‌اند. در کنار ریسک‌‎های جدیدی که به وجود می‌‎آید، فرصت فوق‌العاده‌‎ای پیش روی مدیران ارتباطات و روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنیا قرار گرفته است: آن‌ها می‌توانند پایبندی سازمان‌ها به اهداف را تضمین کنند، انتظارات ذی‎نفعان را برآورده کنند و اقدامات همسو با تعهدات‌شان پیش بگیرند.


همان‌طور که نتایج سالانه‌ی «شاخص اعتماد ادلمن» نشان داد، اغلب انتظارات بالایی از نقش راهبردی کمپانی‎‌ها وجود دارد. هرچند اگر 77 درصد از برندهای کنونی نیز ناپدید شوند شهروندان اهمیتی نمی‎‏‌دهند، اما در شرایط کنونی از آن‎‌ها انتظار می‎‌رود ارزش‌های اخلاقی، اجتماعی، زیست‌محیطی و اقتصادی بسازند و تاثیر مثبتی بر کیفیت زندگی و شرایط جامعه‌ی پیرامون خود بگذارند. برای نمایش این تاثیر مثبت، سازمان‎‌ها باید تحولات اساسی در اهداف، نقش راهبردی، فرهنگ و رفتارهای‌شان پیاده کنند.


کرونا یک بحران بهداشتی با تاثیرات گسترده‎ اقتصادی و اجتماعی است. در همین راستا مدل جهانی روابط‌عمومی و ارتباطات را ارایه می‌دهیم که هدف آن کمک به متخصصان روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات برای کنار آمدن با نرمال‌های جدید اجتماع و همچنین فراهم‎‌سازی دانش، مهارت‎‌ها و ابزارهای ضروری برای مدیریت استراتژیک روی دارایی‌های نامشهود است… .


هدف اصلی اتحادیه‌ جهانی روابط‌عمومی و مدیریت ارتباطات و مرکز رهبری اعتبار، ارائه‎ جعبه‌ابزاری کامل برای کارشناسان ارتباطات است تا تمامی منابع، توانمندی‎‌ها و مهارت‎‌های موردنیاز برای کارشان را در اختیار داشته باشند.


اجرای مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات، 11 توانمندی لازم برای ارایه‌ی عملکرد برجسته در این حوزه را تقویت می‌‎کند. این 11 توانمندی در سند «چارچوب توانمندی‎‌های عمومی» ذکر شده‌اند که اتحادیه‌ جهانی روابط‌عمومی و مدیریت ارتباطات در سال 2018 و با همکاری دانشگاه هادرسفیلد منتشر کرد. این چارچوب یکی از معتبرترین تحقیقات جدید درباره‎ نقش روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و مدیریت ارتباطات است و روزبه‌‎روز دایره‌ی کشورهای شرکت‌‎کننده در آن گسترش می‌یابد.


بنابراین مدل جهانی روابط‌عمومی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ و ارتباطات بر اساس تمام تحقیقات، مدل‌ها و پیشرفت‎‌های کنونی بنا شده و اهمیت دارایی‌های نامشهود در این حوزه را نشان می‌دهد. همچنین به سازمان‎‌ها اجازه می‎‌دهد تا با استفاده از پنج مؤلفه‌ی بالا، برای جامعه‌ی خود‌ ارزش‌آفرینی کنند.