به گزارش شارا، این کتاب در پنج فصل افکار عمومی، دشواری های درک مفهوم افکار عمومی، مفهوم سازی عموم، مفهومسازی افکار و مفهومسازی فرآیندهای افکارعمومی در 139 صفحه انتشار می یابد.
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– کتاب “افکار عمومی” تالیف وینسنت پرایس و ترجمه مشترک علی میرسعید قاضی و حامدرضا اسماعیلی بزودی توسط انتشارات کارگزار روابط عمومی منتشر می شود.
به گزارش شارا، این کتاب در پنج فصل افکار عمومی، دشواری های درک مفهوم افکار عمومی، مفهوم سازی عموم، مفهومسازی افکار و مفهومسازی فرآیندهای افکارعمومی در 139 صفحه انتشار می یابد.
در مقدمه این کتاب آمده است:
افکار عمومی از اساسیترین و کهنترین مفاهیم علوم اجتماعی است. این مفهوم به طور گسترده در روانشناسی، جامعهشناسی، تاریخ، علوم سیاسی و ارتباطات در عرصههای نظری و عملی کاربرد دارد. کمتر مفهومی در علوم اجتماعی یافت میشود که تا این اندازه، باعث برانگیخته شدن حساسیتهای اجتماعی، توجهات علمی و بحثهای روشنفکرانه شده باشد.
بدون تردید مفاهیم اجتماعی اندکی وجود دارند که در اندیشههای غرب ریشهای ژرف دوانده باشند. نظریات مرتبط با این مفهوم را میتوان در بحثهای فلسفی قرن هجدهم، متون عصر رنسانس و حتی در آثار افلاطون و ارسطو یافت. در تمام حوزههای پژوهشی و مطالعات اجتماعی، نوشتارهایی در این باب به چشم میخورد. از جمله در مباحث نظریهپردازان برجسته مکتب مردم سالاری و منتقدان اجتماعی تا کارهای بزرگی که در جامعهشناسی و روانشناسی صورت گرفته و نیز مطالعات تجربی مشهوری که در مورد تأثیرات اجتماعی رسانههای جمعی انجام شده است.
|
نظر بدهید