کاربرد در عمل: چرا رهبری در به کار انداختن دانش نهفته است

رهبران به منظور خدمت بهتر به خود، مردم و کسب‌وکارشان، موظفند اقدامات گسترده و مستمری را در توسعه مهارت‌های خود انجام دهند. تمایز بین خوب و عالی به کسب و به کارگیری دانش بستگی دارد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || چشم‌انداز رقابتی کسب‌وکار، خواسته‌های قابل توجهی را برای مدیران عامل و مدیران ارشد در هر صنعت ایجاد می‌کند. هنگامی که شما یک شرکت پیچیده را هدایت می‌کنید، رشد شخصی فقط “خوب بودن” نیست. این یک نیاز قطعی است. سنگ بنای رهبری واقعاً تحول‌آفرین نه تنها در درک زمینه‌های رشد شخصی بلکه در کاربرد منظم آن دانش نهفته است. بیایید سفری 5 مرحله‌ای را آغاز کنیم که شکاف بین یادگیری مفهومی و اقدام و کاربرد قاطع مشخص را پر می‌کند.


مرحله 1: برنامه یادگیری


هر سفر با درک زمین فعلی آغاز می‌شود. برای رهبران، این به معنای تصدیق شکاف‌ها در مهارت‌ها و شایستگی‌های شخصی است: متأسفانه سؤال آسانی نیست. ارزیابی/معیار رهبری، به‌ویژه ارزیابی که نقاط کور، طرز فکر و EQ را برجسته می‌کند، به عنوان ستاره شمالی عمل می‌کند و مناطقی را که به بیشترین تمرکز و تقویت نیاز دارند را روشن می‌کند.

مرحله 2: بازتاب و ارزیابی


انعکاس یک تجمل نیست. این یک تمرین استراتژیک ضروری است. رهبران با کنار هم قرار دادن عملکرد خود در برابر شایستگی‌ها و رفتارهای تازه شناخته‌شده، می‌توانند گسست‌ها را شناسایی کنند. بپرسید: امروز کجا برتر شدم؟ من اخیراً کجا لنگ کرده‌ام؟ کجا و چگونه می‌توانم بهتر عمل کنم؟ کجا به مردم، مشتریان و کسب‌وکارم خدمت نمی‌کنم؟ این فرآیند بازتابی و انعکاسی در تشخیص فاصله بین شیوه‌های جاری، باورها، نگرش‌ها، شایستگی‌ها و رشد مطلوب ضروری است.


مرحله 3: برنامه اقدام


با درک، تأمل و اولویت‌بندی شکاف‌ها، گام بعدی تدوین یک برنامه اقدام دقیق و روزانه است که برای کاهش این نقاط ضعف حیاتی طراحی شده است. این طرح به عنوان نقشه راه روزانه عمل می‌کند و جزئیات سفر از سطوح مهارت فعلی تا تسلط مورد نیاز آینده را شرح می‌دهد. به یاد داشته باشید، به تعبیر مارشال گلداسمیت، آنچه شما را به اینجا رساند تقریباً مطمئناً شما را به آنجا نخواهد رساند.

مرحله 4: تطبیق و پذیرش


هر رهبر منحصر به فرد است، با نقاط قوت، سبک های یادگیری و انگیزه های فردی. از این رو، در حالی که یک برنامه اقدام ساختاری را ارایه می‌دهد، سازگاری ارتباط و احتمال پذیرش آن را تضمین می‌کند. این مرحله به رهبران یادآوری می‌کند که ورودی‌های آموزشی و توسعه را بر اساس نیازهای خاص خود شکل دهند و اطمینان حاصل شود که رفتارها و باورهای مورد نظر به طور یکپارچه در MO روزانه آنها ادغام می‌شوند.


مرحله 5: درخواست کنید


اوج این سفر بر یک اصل به قدمت خود رهبری استوار است: کاربرد. دانستن تنها نیمی از نبرد است. استعداد واقعی یک رهبر زمانی آزمایش می‌شود که دانش جدید خود را به کار گیرد و پتانسیل آن را به فعلیت برساند. برای یادگیری یک مهارت جدید و گذاشتن آن از بین رفتن، به معنای کنار گذاشتن یک زرادخانه در جهانی است که مستلزم نوآوری و سازگاری مداوم است.


خلاصه


رهبران به منظور خدمت بهتر به خود، مردم و کسب‌وکارشان، موظفند اقدامات گسترده و مستمری را در توسعه مهارت‌های خود انجام دهند. تمایز بین خوب و عالی به کسب و به کارگیری دانش بستگی دارد. مدل 5 مرحله‌ای که در اینجا نشان داده شده است نه تنها به عنوان یک راهنما بلکه به عنوان یک فراخوان فوری عمل می‌کند. مدیران عامل و مدیران ارشد، زمان آن فرا رسیده است که نه تنها درک کنید، بلکه اعمال کنید، و معیارهایی را نه تنها برای تیم‌های خود، بلکه برای صنایع در کل تعیین کنید. 


برای یک نقطه شروع، یک ارزیابی عینی نقطه کور رهبری را در اینجا در نظر بگیرید. اولین قدم به سوی رشد چشمگیر، در نهایت، خودآگاهی است.


آیا به اندازه کافی شجاع هستید که با انجام معیار/ارزیابی کمی آسیب پذیری نشان دهید؟

نویسنده: نتونیو گاریدو

آگوست 2023

منبع: مجله ceoworld

 

انتهای پیام/