شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || اعضای هیئت علمی در کالج ارتباطات دیهدریش به دلیل داشتن تخصص بالا در زمینههای مختلف و اشتیاق به یادگیری دانشجویان شناخته شدهاند. دکتر یانگ کیم، دانشیار ارتباطات استراتژیک، نمونهای از ترکیب تحقیق و تدریس است که تأثیر زیادی بر دانشجویان و همکاران دارد.
او به تازگی در فهرست ۲ درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است که توسط دانشگاه استنفورد و الزویر منتشر شده است. در این مصاحبه، دکتر کیم درباره تحقیقات خود و چگونگی تأثیر پیشینه شخصیاش بر مسیر پژوهشیاش صحبت میکند.
آیا همیشه میدانستید که میخواهید محقق شوید؟ آیا لحظهای بود که متوجه شدید این مسیر شغلی مناسب شماست؟
من همیشه نمیدانستم که میخواهم محقق شوم. تا سال آخر کالج، وقتی بهعنوان دستیار پژوهشی برای استادم کار میکردم، برای اولین بار به تحقیق علاقهمند شدم. این علاقه زمانی تقویت شد که بهعنوان افسر امور عمومی (PAO) برای ارتش کره کار میکردم. در این نقش، اطلاعات زیادی در مورد اصول و تئوریهای ارتباطات بحران کسب کردم. به مرور زمان، تجربیات مختلف من را متقاعد کرد که این مسیر را انتخاب کردهام، بهویژه زمانی که بازخورد مثبت از دانشجویان و همکاران دریافت کردم که تحقیقات من به وضوح کمککننده و الهامبخش بوده است.
چگونه تمرکز پژوهشی خود را انتخاب کردید؟
از سال 2002 تا 2008، من بهعنوان افسر امور عمومی در حوزه روابط رسانهای و ارتباطات بحران فعالیت داشتم. در آن زمان، بهویژه وقتی که میخواستم استراتژیهای مؤثری برای ارتباطات بحران توسعه دهم، بیشتر به تجربیات خودم تکیه میکردم. این باعث شد گاهی اوقات نتوانم نتایج کامل و دقیقی از استراتژیهایم بدست آورم. این چالشها علاقهام را برای فهم بهتر ارتباطات بحران و یادگیری استراتژیهای مؤثر بر اساس توصیههای محققان و متخصصان این حوزه بیشتر کرد.
اینکه جزو ۲ درصد از محققین برتر شناخته شوید برای شما چه معنایی دارد؟
قرار گرفتن در میان ۲ درصد از محققان برتر یک افتخار بزرگ است. این موفقیت برای من نشاندهنده تأثیر واقعی تحقیقاتم در جامعه علمی و فراتر از آن است. این اعتبار انگیزهای است برای ادامه دادن به تحقیقات نوآورانه و گنجاندن رویکردهای جدید در کارهایم. در دهه گذشته، من به تحقیقات زیادی پرداختهام که هدفشان پر کردن شکاف بین تئوری و عمل در ارتباطات استراتژیک بود و این تلاشها به من این فرصت را داده است که خارج از منطقه راحتی خود رشد کنم. این شناخت نه تنها اعتماد به نفس من را افزایش میدهد بلکه به من انگیزه میدهد که دیگران، از جمله دانشجویان و همکارانم، را در مسیر درست تحقیقات راهنمایی کنم.
پروژه آیندهای که در مورد آن هیجانزده هستید چیست؟
من بسیار هیجانزده هستم که پروژهای را در مورد هوش مصنوعی و ارتباطات بحران آغاز کنم. در این پروژه، من قصد دارم تأثیرات مداخلههای دقت-هنجاری و نقش هوش مصنوعی مولد را در ارتباطات بحران بررسی کنم. بهویژه میخواهم بررسی کنم که دیپفیکها (Deepfake) چگونه میتوانند تهدیدی برای کسبوکارها و سازمانها باشند.
دیپفیکها میتوانند شامل محتوای جعلی مانند شهادتهای مشتریان یا تصاویر و ویدیوهای محصولات معیوب باشند که نه تنها بر شهرت برند تأثیر میگذارند بلکه بازار و اقتصاد را نیز تهدید میکنند. محققان بر اهمیت آمادهسازی سازمانها و متخصصان ارتباطات برای مقابله با این تهدیدات تأکید کردهاند و من قصد دارم استراتژیهای مؤثری را برای مقابله با محتوای جعلی تولید شده توسط هوش مصنوعی بررسی کنم.
چه توصیهای برای دانشجویانی دارید که میخواهند راه شما را ادامه دهند؟
توصیه من این است که کنجکاوی فکری خود را در مورد مسائل واقعی حفظ کنید. ارتباطات استراتژیک، بهویژه در روابط عمومی و در شرایط بحران، یک علم اجتماعی کاربردی است که هم به دانش علمی نیاز دارد و هم توانایی بهکارگیری عملی یافتههای تحقیقاتی. پرسیدن سوالات “چرا” میتواند به محققان کمک کند که نه تنها اصول و نظریهها را کشف کنند بلکه به رویکردهای جدید برسند و در نهایت در جامعه علمی و حرفهای خود تأثیرگذار باشند. من آموختهام که برای رسیدن به مؤثرترین نتایج باید از منطقه راحتی خود خارج شوم.
چگونه به مارکت آمدید؟
در حالی که صفحه اصلی دانشگاه را مرور میکردم، متوجه شدم که مسیرهای تحقیقاتی و تدریس من با مأموریت دانشگاه مارکیت همراستاست. به همین دلیل، احساس کردم مارکیت بهترین مکان برای من است تا بتوانم دانش خود را به دانشجویان منتقل کنم و تجربه آنها را در حالی که برای رهبری فکری، هنری، حرفهای و اخلاقی آماده میشوند، غنی کنم.
علاوه بر این، میتوانم از تحقیقات و تدریس خود برای خدمت به جامعه و بهبود زندگی افراد استفاده کنم. برای برداشتن گامی رو به جلو در جهت ایجاد تفاوت، تصمیم گرفتم به مارکیت بپیوندم.
نویسنده: دانشگاه مارکیت
تاریخ انتشار: 20 فوریه 2025
منبع انگلیسی: Marquette Today
منبع فارسی: شارا
انتهای پیام/
نظر بدهید