پنج راه مطمئن روابط‌عمومی برای راه‌اندازی، تثبیت و توسعه یک کسب وکار جدید

رساندن پیام مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب هدفی است که روابط‌عمومی آن را پیگیری می کند. با استفاده از تیمی از متخصصان روابط‌عمومی، سازمان‌ها می‌توانند جریان ثابتی از کسب‌وکار جدید و مشتریانی شاد و راضی ایجاد کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| در اینجا پنج راه مطمئن وجود دارد که یک متخصص روابط‌عمومی می تواند به راه‌اندازی، تثبیت و توسعه یک کسب و کار جدید کمک کند:

1. ایجاد آگاهی

متخصصان روابط‌عمومی در ایجاد آگاهی از برند متخصص هستند. آشنایی مشتریان با یک محصول، خدمت یا برند همان چیزی است که روابط‌عمومی می تواند آن را انجام دهد. اما انتظار نداشته باشید که چنین جادویی یک شبه اتفاق بیفتد. بیشتر تلاش‌های روابط‌عمومی در مورد ایجاد روابط با تأثیرگذاران کلیدی است. شبکه سازی بخش بزرگی از روابط‌عمومی موفق است.

2. ایجاد اعتبار

هر چه متخصص روابط‌عمومی بتواند رهبری فکری بیشتری ایجاد کند، به همان اندازه سازمان شما از احترام بیشتری برخوردار خواهد بود.

3. افزایش و توسعه دیده شدن

هر داستانی که در اینترنت ارسال می شود ممکن است توسط خوانندگان دیگر به اشتراک گذاشته شود، یا توسط سایر رسانه های خبری بازنشر شود. این ارتباطات فرصت های بی پایانی را برای دیده شدن بیشتر فراهم می کند که می تواند منجر به علاقه بیشتر مشتریان به کسب‌وکار شما شود.

4. مخاطب هدف را تعریف کنید

روابط‌عمومی یک سرمایه گذاری است، بنابراین مهم است که مطمئن شوید تلاش های روابط‌عمومی شما، مخاطبان مناسب را هدف قرار می دهد. کارشناسان ارتباطات استراتژیک به تعریف مخاطبان هدف شما کمک می کنند تا بتوانید توجه خود را بر مخاطبان و مصرف کنندگانی متمرکز کنید که واقعاً می توانند از محصول یا خدمات شما سود ببرند.

5. پیام های کلیدی تولید کنید

آیا می دانید چگونه اطلاعات مربوط به کسب وکار خود را عمومی کنید تا مشتریان و مصرف کنندگان بدانند چه چیزی برای ارائه دارید؟ همچنین می‌توان از پیام‌رسانی برای انتقال ارزش‌های اصلی یک کسب‌وکار و نحوه تطبیق آنها با هم استفاده کرد. متخصصان روابط‌عمومی می توانند به کسب‌وکارها کمک کنند تا کسب وکار خود را توسعه دهند.

رساندن پیام مناسب به افراد مناسب در زمان مناسب هدفی است که روابط‌عمومی آن را پیگیری می کند. با استفاده از تیمی از متخصصان روابط‌عمومی، سازمان‌ها می‌توانند جریان ثابتی از کسب‌وکار جدید و مشتریانی شاد و راضی ایجاد کنند.
 

 

منبع فارسی:

شارا – شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران