پایگاه های خبری و اطلاع رسانی به عنوان بازوی روابط عمومی هستند

روابط عمومی در هر یک ادارات یکی از اساسی ترین و مهم ترین واحد ها است که به منظور اطلاع رسانی و پل ارتباطی قوی مابین کارکنان سازمان و محیط بیرونی آن ایفای نقش می کنند و باید جایگاه و وظیفه خودشان را به خوبی بشناسند.

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)|| روابط عمومی در هر یک ادارات یکی از اساسی ترین و مهم ترین واحد ها است که به منظور اطلاع رسانی و پل ارتباطی قوی مابین کارکنان سازمان و محیط بیرونی آن ایفای نقش می کنند و باید جایگاه و وظیفه خودشان را به خوبی بشناسند.

 

 روابط عمومی در ادارات نقش تعیین کننده ای دارد و باید عملکرد و رویدادهای اداره متبوع خود را از طریق رسانه ها به مردم معرفی کند و از سوی دیگر پیشنهادات، خواسته ها، انتقادها و نیازهای مردم را هم با مدیر خود در میان بگذارد، در حقیقت این وظیفه سازمان است که به این شبهات و درخواست ها پاسخ دهد بنابراین روابط عمومی برای رسیدن به این هدف به کمک رسانه ها نیاز دارد. پایگاه های خبری و اطلاع رسانی به عنوان بازوی روابط عمومی ظرفیت‌ بزرگی محسوب میشوند که مدیران می توانند از فضای رسانه برای اطلاع‌رسانی به مردم استفاده کنند و در این راستا روابط عمومی‌ها کانال ارتباطی مدیران و خبرنگاران هستند.

 

 اما متاسفانه دیده میشود برخی از مدیران روابط عمومی چنین مقوله مهمی را درنظر نگرفته و با مرزی بندی بین رسانه ها ،کارکردهای آن سازمان را با چالش مواجه می کند. مرتضی عاطفی جزو همین دسته از مدیران محسوب میشود. از آنجا که وی هیچگونه تجربه و تخصصی در امر روابط عمومی نداشته و بیکباره بعنوان مدیر روابط عمومی استانداری گیلان انتخاب شده نشان داده است که مناسب این جایگاه نبوده و بدلیل ضعف عملکرد ،عدم ارتباط گیری با روابط عمومی دیگر دستگاه ها و تبعیض بین رسانه ها مختلف، موجب شده مورد انتقاد بسیاری از فعالان رسانه ها قرار گیرد که یک نمونه آن را میتوان در سفر اخیر ریاست محترم جمهور در گیلان دانست.


منبع خبر: سایت خبری شعار سال