این قانون ادعاهای زیست محیطی گمراهکننده را ممنوع میکند و برچسبگذاری محصولات را برای کمک به مصرفکنندگان در تصمیمگیری آگاهانه بهبود میبخشد.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || پارلمان اروپا قانونی را با هدف محافظت از مصرفکنندگان در برابر بازاریابی گمراهکننده محصولات تصویب کرد.
این قانون ادعاهای زیست محیطی گمراهکننده را ممنوع میکند و برچسبگذاری محصولات را برای کمک به مصرفکنندگان در تصمیمگیری آگاهانه بهبود میبخشد.
این دستورالعمل همچنین ادعاهای زیستمحیطی در مورد محصولات را تنظیم میکند.
بر اساس این دستورالعمل، فقط برچسبهای پایداری بر اساس طرح های گواهی رسمی یا ایجاد شده توسط مقامات دولتی در اتحادیه اروپا مجاز خواهند بود.
علاوه بر این، اطلاعات گارانتی باید بیشتر قابل مشاهده باشد و یک برچسب جدید و هماهنگ ایجاد شود تا به کالاهایی با دوره تضمین طولانیتر اهمیت بیشتری بدهد.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا اکنون دو سال فرصت دارند تا این قوانین را معرفی کنند.
تأثیرات این قانون
این قانون میتواند تأثیرات مثبتی بر مصرفکنندگان، محیط زیست و اقتصاد داشته باشد.
برای مصرفکنندگان، این قانون میتواند به آنها کمک کند تا تصمیمات خرید آگاهانهتری بگیرند و از فریب خوردن توسط ادعاهای گمراهکننده جلوگیری کنند.
برای محیط زیست، این قانون میتواند به کاهش تأثیر محصولات بر محیط زیست کمک کند.
برای اقتصاد، این قانون میتواند به حمایت از شرکتهایی که به طور مسئولانه تولید میکنند کمک کند.
این قانون میتواند تأثیر مثبتی بر مصرفکنندگان و محیطزیست داشته باشد. با ممنوعیت ادعاهای زیستمحیطی گمراه کننده، مصرف کنندگان میتوانند با اطمینان بیشتری خرید کنند و شرکتها تشویق میشوند تا ادعاهای خود را بر اساس شواهد استوار کنند.
قانون جدید همچنین میتواند به افزایش دوام محصولات کمک کند. با برجسته کردن اهمیت گارانتی، مصرفکنندگان ممکن است بیشتر به دنبال محصولات با دوام باشند.
کشورهای عضو اتحادیه اروپا دو سال فرصت دارند تا این قوانین را معرفی کنند.
منبع: euronews
انتهای پیام/
|
نظر بدهید