وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:  روابط‌‌عمومی‌ها باید حلقه واسط میان مردم و دولت باشند

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با تأکید بر اهمیت جایگاه روابط‌عمومی‌ها در نظام سیاسی ایران، گفت که این نهادها باید به‌عنوان حلقه واسط میان مردم و دولت عمل کنند.

سیدرضا صالحی‌امیری در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت اظهار کرد: «روابط‌عمومی‌ها رسالت مهمی در مسئله‌شناسی دارند. نخست باید مشخص شود که مسئله مردم چیست. وقتی مسئله شناخته شد، باید اجماع‌سازی شکل بگیرد. این یعنی باید پاسخ روشنی به مطالبات و مسائل مردم داده شود که همان اقناع‌سازی است. با اقناع‌سازی، اجماع‌سازی محقق می‌شود.»

وی افزود: «رسالت اصلی روابط‌عمومی‌ها، پاسخ دادن به مطالبات مردم و ایجاد حلقه واسطه‌ای میان متن اجتماعی و دولت است. این وظیفه بسیار سنگین است و نیازمند درک روشن از منافع مردم و منافع ملی است.»

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: «این نقش نیازمند افرادی صاحب‌نظر و متخصص است و باید فراتر از یک اداره کل یا مرکز در نظام سیاسی ایران به آن پرداخته شود.

روابط ‌عمومی‌ها در واقع حلقه واسطی هستند که منافع مردم را در عین دفاع از منافع دولت نمایندگی می‌کنند. این حلقه واسط نباید به یک دوگانه تبدیل شود، زیرا منافع مردم و دولت واحد هستند.

صالحی‌امیری افزود: «اگر روابط‌عمومی‌ها به سخنگوی صرف دولت تبدیل شوند و توجهی به مطالبات و منافع مردم نداشته باشند، قطعاً دچار انحراف خواهند شد و نقش‌شان مخدوش می‌شود.»

نخستین همایش مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور روز سه‌شنبه ۱۱ دی‌ماه به همت شورای اطلاع‌سانی دولت و با حضور محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور؛ وزیران میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ سخنگوی دولت؛ رئیس و دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت و مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

انتهای پیام/
کلیدواژه‌ها: