شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)– کارشناسان فناوری اطلاعات در مرکز مشاوره آیتی Gartner به تبلیغ مزایای یک رویکرد آیتی سازمانی پرداخته اند که به آن “آیتی دو” حالتی گفته می شوند. به عبارت ساده، مدیران فناوری اطلاعات با استفاده از یک استراتژی دو حالتی آیتی، آن وظایف را به دو دسته یا سرعت تقسیم می نمایند – آن هایی که بر ثبات متمرکز شده اند، به نام زیرساخت، و آن هایی که بر چابکی متمرکز شده اند، به نام برنامه های مواجهه مستقیم با مشتری. این رویکرد دوگانه، از دیدگاه Gartner، به سازمان های آیتی در تغییر جهت به سمت کسب و کار دیجیتال، کمک خواهد کرد.
اما گزارش جدید مرکز تحقیقات Forrester Research Inc. ، به مدیران فناوری اطلاعات در برابر دست زدن به چنین اقدام آیتی دو حالته ای هشدار می دهد. طبق نظر نویسندگان The False Promise of Bimodal IT، در حالی که استراتژی آیتی دو حالته ممکن است انتقال سخت و دردناک به حالت دیجیتال را در کوتاه مدت آسان تر نماید، اما این استراتژی، یک استراتژیِ بلند مدت بادوام محسوب نمی شود.
در عوض، بر اساس این گزارش، یک استراتژی آیتی دو حالته، زمانی که مدیران فناوری اطلاعات باید ساده ترش کنند، پیچیدگی بیشتری ایجاد می کند، و زمانی که مدیران فناوری اطلاعات باید دیوارها را بشکنند، یک سد جدید ایجاد می کند، و این مسئله باعث می شود هنگامی که انتظارات مشتری باید متمرکز باشد، فن آوری به یک اولویت تبدیل شود، و به مدیران فناوری اطلاعات این تصورِ نادرست داده می شود که سیستمهای back-end را می توان تنها گذاشت به جای آن که برای پاسخگویی به خواسته های کسب و کار دیجیتال با گام های سریع، آن را ساده و موثر نمود.
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|
نظر بدهید