هوش مصنوعی و اصالت برند: دو روند تعیین‌کننده در تبلیغات 2023

هوش مصنوعی و اصالت برند دو روند مهمی هستند که تبلیغات را در آینده شکل خواهند داد. بازاریابانی که بتوانند از این روندها به نفع خود استفاده کنند، در رقابت پیشی خواهند گرفت.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در سال 2023، دو روند اصلی تبلیغات را تعریف کردند: هوش مصنوعی و اصالت برند.


هوش مصنوعی
هوش مصنوعی (AI) در سال 2023 به سرعت در تبلیغات پذیرفته شد. ابزارهای هوش مصنوعی جدید برای تجزیه و تحلیل داده‌ها، ایجاد محتوا و هدف قرار دادن مخاطبان به بازاریابان کمک کردند تا کار خود را کارآمدتر و موثرتر انجام دهند.


با این حال، استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات با چالش‌هایی نیز همراه بود. یکی از نگرانی‌ها این بود که هوش مصنوعی می‌تواند منجر به سوگیری و تبعیض شود. نگرانی دیگر این بود که هوش مصنوعی می‌تواند منجر به از دست دادن مشاغل برای کارگران انسانی شود.


در سال 2024، انتظار می‌رود که استفاده از هوش مصنوعی در تبلیغات همچنان ادامه یابد. با این حال، بازاریابان باید به نگرانی‌های اخلاقی و اجتماعی استفاده از هوش مصنوعی توجه کنند.


اصالت برند
در سال 2023، مصرف‌کنندگان از برندها انتظار داشتند که بیش از هر زمان دیگری اصیل باشند. آنها می‌خواستند که برندها ارزش‌هایی را که ادعا می‌کنند، در عمل نیز زنده کنند.


کمپین‌های هدف‌محوری که بر مسائل اجتماعی یا محیطی تمرکز داشتند، در سال 2023 محبوبیت زیادی پیدا کردند. این کمپین‌ها نشان دادند که برندها می‌توانند هم سودآوری داشته باشند و هم تأثیر مثبتی بر جهان داشته باشند.


در سال 2024، انتظار می‌رود که فشار برای اصالت برند ادامه یابد. برندهایی که قادر به مطابقت با انتظارات مصرف‌کنندگان در این زمینه نباشند، ممکن است از دید آنها خارج شوند.


نتیجه
هوش مصنوعی و اصالت برند دو روند مهمی هستند که تبلیغات را در آینده شکل خواهند داد. بازاریابانی که بتوانند از این روندها به نفع خود استفاده کنند، در رقابت پیشی خواهند گرفت.

 

منبع انگلیسی: adage
منبع فارسی: شارا
 

انتهای پیام/