هوش مصنوعی در کسب‌و‌کار: چگونه مدیران با هوش مصنوعی مزیت رقابتی می‌سازند
سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی، به‌ویژه در عامل‌های هوشمند (AI agents)، برای ۹۳٪ از رهبران منافع راهبردی و رقابتی ایجاد کرده؛ اما ۸۲٪ آن‌ها مدیریت ریسک را کلید موفقیت می‌دانند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || KPMG با انجام نظرسنجی از ۱۳۰ مدیر اجرایی آمریکایی بین ۲۵ فوریه تا ۲۱ مارس ۲۰۲۵، نحوه استفاده از هوش مصنوعی و چالش‌های پیش‌رو را بررسی کرد.

 نکات کلیدی:
– ۸۲٪ رهبران، مدیریت ریسک را مهم‌ترین مانع در راهبردهای تولیدی هوش مصنوعی خود در سال ۲۰۲۵ ذکر کردند، سپس کیفیت داده با ۶۴٪ و اعتماد به هوش مصنوعی با ۳۵٪ در اولویت بودند
– ۹۳٪ گفتند سرمایه‌گذاری در هوش مصنوعی جایگاه رقابتی و استراتژی بلندمدت آن‌ها را تقویت کرده است.
– ۶۵٪ سازمان‌ها در حال اجرای آزمایشی (پایلوت) عامل‌های هوش مصنوعی‌اند، ۲۵٪ در حال بررسی کاربرد آن و ۱۱٪ در حال استفاده عملی هستند.
– نقش‌هایی که بیشترین بهره را از هوش مصنوعی دارند شامل فناوری با ۷۶٪، عملیات با ۷۴٪، و ریسک با ۵۶٪ است.

چرا اهمیت دارد؟
رهبران هوش مصنوعی را تحول‌ساز می‌دانند، اما بدون عبور از موانع اعتماد و مدیریت ریسک، تأثیر مثبت آن تحقق نمی‌یابد.

نویسنده: KPMG (IPR Digital Media Research Center)
تاریخ انتشار: ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۵
منبع: KPMG

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای پیام/