هشدار به نسل زد: به مدرک بازاریابی خود تکیه نکنید!

مطالعات جدید نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از فارغ‌التحصیلان رشته بازاریابی، 5 سال پس از فارغ‌التحصیلی، در مشاغلی با سطح دبیرستانی کار می‌کنند.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مطالعات جدید نشان می‌دهد که حدود 60 درصد از فارغ‌التحصیلان رشته بازاریابی، 5 سال پس از فارغ‌التحصیلی، در مشاغلی با سطح دبیرستانی کار می‌کنند.

این یافته‌ها که توسط شارا به نقل از  بلومبرگ منتشر شده است، نگرانی‌هایی را در مورد کارایی و ارزش مدرک بازاریابی ایجاد می‌کند.

به نظر می‌رسد که بسیاری از فارغ‌التحصیلان این رشته در پیدا کردن شغل مناسب با مهارت‌های خود مشکل دارند.

کارشناسان معتقدند که این امر به چند دلیل می‌تواند باشد:
– اشباع بازار کار در رشته بازاریابی
– عدم تطابق مهارت‌های آموزشی با نیازهای بازار کار
– تمرکز بیش از حد بر روی مدرک‌گرایی

نسل زد باید در انتخاب رشته تحصیلی خود دقت بیشتری داشته باشند و مهارت‌های لازم برای موفقیت در بازار کار را کسب کنند.

 

انتهای پیام/