نوشتن و داستان‌سرایی: ۳ راه برای فکر کردن مانند یک خبرنگار
نویسنده: آن ویلیا

این رویکرد باعث افزایش تعامل و وفاداری مخاطبان می‌شود و به شما کمک می‌کند تا در دنیای پر رقابت امروز متمایز شوید.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || خبرنگاران به مخاطبان اهمیت می‌دهند و مخاطبان نیز به خودشان اهمیت می‌دهند. پس چرا درباره مخاطب نمی‌نویسی؟

در اینجا سه راه برای نوشتن پیام‌های مخاطب‌محور وجود دارد:

1. مخاطب را در اولویت قرار دهید

به جای شروع با معرفی سازمان، با موضوعی که برای مخاطبان مهم است، صحبت کنید. به عنوان مثال، والدین رانندگان نوجوان باور دارند که فرزندانشان به قوانین گواهینامه رانندگی پایبند هستند، اما نتایج یک نظرسنجی از شرکت State Farm نشان می‌دهد که این باور صحیح نیست.

2. با تمرکز بر مزایا رهبری کنید

به جای اینکه توجه خود را به سازمان معطوف کنید، روی قابلیت‌ها و امکاناتی که محصولات یا خدمات شما برای مخاطبان فراهم می‌کنند، تمرکز نمایید.

3. در مورد تاثیر بنویسید نه رویداد

به جای تمرکز بر جزئیات رویدادها، روی تاثیرات آن‌ها بر مخاطبان تمرکز کنید. مثلاً به جای ذکر زمان و مکان سخنرانی، به مهم‌ترین نکته‌ای که گوینده مطرح کرده است بپردازید.

از خودشیفتگی نهادی دوری کنید

پیام‌های پر از «ما-ما» ممکن است مخاطبان را خسته کند. بهتر است بر نیازها و علایق مخاطبان تمرکز کنید تا بر خود سازمان. مخاطبان به خودشان اهمیت می‌دهند و روزنامه‌نگاران نیز به آنچه مخاطبان اهمیت می‌دهند، اهمیت می‌دهند.

فکر کردن مانند یک خبرنگار به معنای تمرکز بر نیازها و علایق مخاطبان است. با قرار دادن مخاطب در اولویت، تمرکز بر مزایا و تاثیرات و دوری از خودشیفتگی نهادی، می‌توانید پیام‌های مؤثرتر و جذاب‌تری تولید کنید که ارتباطات شما را با مخاطبان تقویت کند.

این رویکرد باعث افزایش تعامل و وفاداری مخاطبان می‌شود و به شما کمک می‌کند تا در دنیای پر رقابت امروز متمایز شوید.

تاریخ انتشار: 10 آبان 2024
منبع انگلیسی: prsay.prsa
منبع فارسی: شارا