شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || بازطراحی اپلیکیشن موبایل نیویورک تایمز (The New York Times) موفق به کسب جایزه «نوآوری در طراحی ۲۰۲۵» از سوی مجله فست کمپانی (Fast Company) شد. این تغییرات بزرگ، نشان میدهد که آینده روزنامهنگاری دیجیتال بیش از هر زمان دیگر به یک اپلیکیشن پویا و تعاملی شباهت خواهد داشت.
ریسک تغییر برای یک برند قدیمی
ورود به تغییرات ساختاری برای برندی که نزدیک به دو قرن سابقه دارد، کار سادهای نیست. نیویورک تایمز با حدود ۱۲ میلیون مشترک روزانه، وفاداری گستردهای دارد و کوچکترین تغییر میتواند بر اعتماد مخاطبان تأثیر بگذارد. اما تیم محصول این روزنامه تصمیم گرفت در اکتبر ۲۰۲۴ بزرگترین بازطراحی اپلیکیشن از سال ۲۰۰۸ را آغاز کند.
هدف: تعامل بیشتر و دسترسی روانتر
امیلی ویترو (Emily Withrow)، معاون ارشد محصول تایمز، توضیح میدهد که هدف اصلی ایجاد «بومی روانتر» برای نمایش طیف وسیعی از محتوا بوده است. او میگوید: «ما محتوای خبری، تحلیلی و سبک زندگی متنوعی تولید میکنیم، اما مسیر مستقیمی برای دسترسی کاربران به همه این محتوا وجود نداشت. ما باید فضایی متعادل میساختیم که هم خبر در مرکز باشد و هم شخصیسازی بیش از حد ایجاد نشود.»
تجربه کاربری تازه و ویژگیهای جدید
نسخه جدید اپلیکیشن به کاربران اجازه میدهد راحتتر بین بخشها جابجا شوند و به ستونهای محبوب یا مطالب همیشهسبز دسترسی داشته باشند. اپلیکیشن رایگان است، اما برای دسترسی کامل به محتوای روزنامهنگاری تایمز، اشتراک دیجیتال ۲۴.۹۹ دلار در ماه در نظر گرفته شده است.
تایمز تنها در سهماهه اول سال ۲۰۲۵ توانست ۲۵۰ هزار مشترک جدید جذب کند.
از ویژگیهای تازه میتوان به برگه «گوش دادن» (Listen Tab) اشاره کرد که جستجو و کشف محتوای صوتی، از جمله پادکستها، مقالات روایتشده و لیستهای پخش روزانه را سادهتر میکند.
جایزهای برای نوآوری در طراحی
این موفقیت در چارچوب جوایز نوآوری در طراحی ۲۰۲۵ فست کمپانی قرار گرفت؛ جایی که شرکتها و برندهای مختلف برای بازآفرینی تجربهها و محصولات جهانی مورد تقدیر قرار میگیرند.
منبع: Fast Company – ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۵
نویسندگان: مارک ویلسون (Mark Wilson)، لیز استینسون (Liz Stinson)
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
نظر بدهید