نقش روابط‌عمومی در برنامه ریزی و توسعه

امروزه در تمام دنیا سازمان‌های موفق سازمان‌هایی هستند که مدیران و کارکنان روابط‌عمومی آنها بدانند که چگونه باید به شکلی شفاف و آگاهانه به تجزیه و تحلیل امور مبتلابه سازمان خود و رفع و رجوع مسائل بپردازند.

چکیده
شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)|| در دنیای امروز و در تمامی نظام های اجتماعی و مدیریتی،
روابط‌عمومیها به عنوان عناصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه ها و پیشبرد اهداف سازمانها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء می کنند و نقش روابط‌عمومی (Public Relations) وحیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچکس پوشیده نیست.

 

از این جهت تمامی فعالان جامعه در بخش های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و غیره جویای روابط‌عمومی هایی هستند که آنان را در طراحی روشهای معقول و تعیین خط مشی های مرتبط با آینده یاری دهند.

 

بر این اساس هر نهاد و سازمان بر اساس وظایف و مأموریت های خود از طریق روابط‌عمومی ارتباطی مؤثر و هدفمندی را با مخاطبان و گروه‌هایی که با سازمان در ارتباط اند برقرار می‌کند. این وظیفه مهم در حوزه همه موضوعات و مطالب و اخباری انجام می‌شود که به منافع مخاطبان آنان مربوط است.

 

هرچند عموماً فعالیت روابط‌عمومی ها چندان مستقیم و ملموس نیست اما همواره تأثیرات گسترده ای از خود برجا می گذارند. امروزه در تمام دنیا سازمان‌های موفق سازمان‌هایی هستند که مدیران و کارکنان روابط‌عمومی آنها بدانند که چگونه باید به شکلی شفاف و آگاهانه به تجزیه و تحلیل امور مبتلابه سازمان خود و رفع و رجوع مسائل بپردازند.

 

بر این اساس یکی از حیطه های کاری و وظایف روابط‌عمومی در کنار اموری چون مسایل مالی، روابط‌عمومی تولیدات و فرآورده های خدماتی، و از جمله روابط‌عمومی بحران است.

 

 

لینک مقاله کامل: نقش روابط‌عمومی در برنامه ریزی و توسعه