نشست هم‌اندیشی روابط عمومی گروه فولاد مبارکه | تأکید بر انسجام رسانه‌ای، برند سازمانی و تصویر ملی و بین‌المللی
هادی نباتی‌نژاد، مدیر ارتباطات و برند سازمانی گروه فولاد مبارکه، در نشست هم‌اندیشی روابط عمومی‌های آتیه‌فولاد نقش‌جهان بر ضرورت انسجام رسانه‌ای، مراقبت از تصویر فولاد مبارکه و هم‌افزایی برای تقویت برند ملی و بین‌المللی این مجموعه تأکید کرد.

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || مدیر ارتباطات و برند سازمانی گروه فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی مدیران و مسئولین روابط‌ عمومی شرکت‌های عضو گروه آتیه‌فولاد نقش‌جهان که یکم مهرماه در شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، اظهار داشت: ضرورت هماهنگی، انسجام و مراقبت از تصویر فولاد مبارکه در سطح ملی و بین‌المللی از مهم‌ترین تعهدات روابط عمومی‌های گروه است.

به گزارش روابط عمومی فولاد، هادی نباتی‌نژاد، با بیان اینکه مراقبت از تصویر فولاد مبارکه یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های روابط‌ عمومی است، افزود: خروجی فعالیت‌های رسانه‌ای و ارتباطی باید به‌گونه‌ای باشد که تصویر واقعی و قدرتمند فولاد مبارکه در افکار عمومی و ذی‌نفعان به‌درستی منعکس شود و نباید اجازه دهیم برداشت‌های نادرست یا قضاوت‌های اشتباه شکل بگیرد. این شرط موفقیت روابط‌عمومی‌های گروه فولاد مبارکه است.

خروجی‌های روابط عمومی باید دقیق، منسجم و اثرگذار باشد

نباتی‌نژاد با اشاره به اهمیت حوزه روابط عمومی گفت: خروجی‌های روابط ‌عمومی باید دقیق، منسجم و اثرگذار باشد؛ زیرا جامعه، کارکنان و ذی‌نفعان، بر اساس همین خروجی‌ها قضاوت می‌کنند و کوچک‌ترین خطا می‌تواند تصویر شرکت را خدشه‌دار کند.

مدیر ارتباطات و برند سازمانی گروه فولاد مبارکه با اشاره به اهمیت تعاملات و ارتباطات سازنده با ذی‌نفعان، اضافه کرد: روابط عمومی نباید صرفاً به یک واحد خدماتی تبدیل شود، بلکه باید به‌عنوان بازوی ارتباطی فعال، نقش مؤثر خود را در برقراری ارتباطات کلیدی، اعتمادسازی و انتقال صحیح و سریع پیام ایفا کند.

وی با بیان اینکه ارتباط مؤثر با ذی‌نفعان، رسالت مهم روابط عمومی‌هاست افزود: استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و فضای مجازی فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه باید به‌صورت هم‌افزا دنبال شود تا تصویری متحد و معتبر از این مجموعه در سطح ملی و بین‌المللی ارائه گردد.

مدیریت هزینه‌ها و پرهیز از اقدامات غیرضروری در شرایط اقتصادی فعلی

نباتی‌نژاد با تأکید بر ضرورت مدیریت هزینه‌ها و پرهیز از اقدامات غیرضروری در شرایط اقتصادی فعلی ابراز کرد: همواره باید میان کیفیت و اثربخشی فعالیت‌ها با صرفه‌جویی در منابع تعادل برقرار کنیم تا ضمن رعایت شرایط مالی، بهترین اقدام انجام شود.

وی اذعان داشت: ابلاغ سند استراتژی ارتباطات و برند سازمانی گروه فولاد مبارکه، راه‌اندازی داشبورد فعالیت‌ها، طراحی سامانه‌های نظارتی و اجرای ارزیابی‌های دوره‌ای از اقدامات جدیدی است که می‌تواند سطح کارآمدی و شفافیت فعالیت‌های روابط عمومی شرکت‌های گروه را افزایش دهد.

مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های منظم هم‌اندیشی و تقویت پیوند میان روابط عمومی‌های شرکت‌های عضو گروه آتیه‌فولاد و خانواده فولاد مبارکه از اولویت‌های جدی ماست و امیدواریم با همگرایی و تلاش جمعی، تصویری واقعی، مثبت و قدرتمند از خانواده بزرگ فولاد مبارکه ارائه کنیم.

تقویت ارتباط با روابط‌عمومی‌های تمامی شرکت‌های عضو گروه فولاد را در دستورکار

همچنین در ادامه، حدیث عنایتی، مسئول ارتباط فولاد مبارکه با شرکت‌های زیرمجموعه گروه فولاد مبارکه، توضیحاتی در خصوص نوع تعامل با شرکت‌های عضو گروه ارائه کرد و عنوان داشت: تقویت ارتباط با روابط‌عمومی‌های تمامی شرکت‌های عضو گروه فولاد را در دستورکار قرار دارد و می‌کوشیم تا از این مسیر، به سمت ارائه تصویر بهتری از مجموعه گام برداریم.

وی با تأکید بر نقش محوری روابط عمومی‌ها در شکل‌دهی به افکار عمومی و انتقال درست پیام‌های سازمانی است، اضافه کرد: تصویر بیرونی هر سازمان بازتاب عملکرد روابط عمومی آن سازمان خواهد بود و هم‌افزایی میان شرکت‌های گروه فولاد مبارکه می‌تواند به خلق روایت‌های مشترک، افزایش قدرت رسانه‌ای و بازنمایی شفاف‌تر جایگاه گروه در سطح ملی و بین‌المللی منجر شود.

عنایتی بیان کرد: برنامه‌ریزی برای تبادل تجربیات، اجرای پروژه‌های ارتباطی مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای شرکت‌ها در اولویت قرار گرفته و انتظار می‌رود با این همکاری‌ها، تصویر حرفه‌ای‌تر و منسجم‌تری از خانواده بزرگ فولاد در ذهن جامعه و ذی‌نفعان ترسیم شود.

گفتنی است سعید مستأجران، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل هلدینگ آتیه‌فولاد نیز در این نشست با ارائه گزارشی از اقدامات صورت‌گرفته و اشاره به فعالیت‌های در حال انجام، گفت: مسیر پیموده‌شده در حوزه روابط عمومی آتیه‌فولاد نشان می‌دهد که این واحد همواره تلاش کرده همسو با سیاست‌های کلان گروه حرکت کند و در تقویت جایگاه برند مادر نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

وی افزود: پس از جلسه امروز نیز بر آن خواهیم بود که سیاست‌های کلان آتیه‌فولاد بر پایه انسجام، هم‌افزایی و مراقبت از تصویر گروه بیش‌ازپیش استوار باشد و امیدواریم با تعامل مستمر و همگرایی روابط عمومی‌های شرکت‌های تابعه، بتوانیم تصویری حرفه‌ای، منسجم و اثرگذار از خانواده بزرگ فولاد مبارکه در سطح ملی و بین‌المللی ترسیم کنیم.

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:

https://telegram.me/sharaPR

انتهای شارا/