شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || استاندار قزوین گفت: روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان باید برای افزایش و تقویت سرمایههای اجتماعی و انعکاس صدای مردم به مدیران تلاش کنند.
به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در نشست شورای روابط عمومیهای استان قزوین، اظهار کرد: روابط عمومی زبان گویای مردم به مسوولان است، یعنی اینکه صدای مردم را باید شنید و آن را به مدیران دستگاهها انعکاس داد، امروز بزرگترین دغدغه دولت افزایش اعتماد عمومی بوده و نگاه مردم برای ما نیز بسیار مهم و با اهمیت است.
وی اضافه کرد: روابط عمومی باید اعتماد و سرمایه اجتماعی را افزایش دهید، امروز حلقه مفقوده جامعه ما اعتمادسازی است که روابط عمومیها باید به مدیران و مجموعه دستگاه خود کمک کنند تا صدای مردم انعکاس داده شود.
نوذری با اشاره به اینکه امروز عصر دیجیتال است و روابط عمومی ها بایستی مجهز و به روز باشند، تاکید کرد: دوران نصب بنر و این حرفها گذشته و چند واژه و پیام در فضای مجازی میتواند بسیار اثرگذار باشد، در حالی که روابط عمومی ها بیشتر درگیرودار مناسبتها و نصب بنر مقابل دستگاه های اجرایی خود هستند.
استاندار قزوین ادامه داد: روابط عمومی ها در عین حال نیز بایستی از جنس رسانه باشند، به هرحال این واحد یک ساختار مهم و پویا است و افرادی که درون آن کار می کنند باید روحیه تحول و نوگرایی داشته و تحلیلی از مسایل اجتماعی و فرهنگی جامعه داشته باشند.
مقام ارشد اجرایی استان با بیان اینکه روابط عمومی باید در مدیریت بحران و پاسخ به موضوعات نقش فعال داشته باشد، ادامه داد: بینده همیشه از رسانه حمایت می کنم و اعتقاد دارم که نقش روابط عمومی در حل بحران ها بی بدیل است، امروز رسانه ها باید نقش بیدادگری و حل معضلات استان را داشته باشند، نبایستی از کاه، کوه بسازیم.
استاندار قزوین با بیان اینکه بنده همواره از انتقاد استقبال می کنم، اضافه کرد: نقد نباید غر زدن و نق زدن باشد، بلکه بایستی معقول، قانونمند و دارای ساختار باشد، امروز اگر کسی می گوید صنعت خوب کار نکرده است، باید راهکار هم ارایه دهد و اینکه ما فقط مشکلات را شمارش کنیم، هنر نیست.
نوذری تاکید کرد: در این جمع مجددا تاکید میکنم که مدیران باید نقدپذیر باشند، اما رسانه ها نیز نبایستی با آبروی مدیران و افراد بازی کرده و آنها را تخریب کنند، همه ما اشکالاتی داریم اما اینگونه نباشد که از هرکسی خوشمان نمی آید، دست به تخریب بزنیم.
نماینده دولت در استان قزوین با بیان اینکه روابط عمومی باید زبان گویای دولت و مردم باشد، خاطرنشان کرد: امروز روابط عمومی باید به مردم بگوید که موضوع آب در استان بسیار مهم و اساسی است و باید حل شود و همواره چالشها را نیز به مدیران و مجموعه کارکنان انتقال دهد.
استاندار قزوین اضافه کرد: مجموعه استانداری بر پایه توسعه گام برمیدارد و از همه ظرفیت ها باید به نحو مطلوب استفاده کرد، تا جایی که روابط عمومی نیز باید به توسعه استان کمک کند، بزرگترین سم مهلک در همین جامعه ما جدلهای سیاسی است، یعنی اینکه ببینیم رقیب ما در قدرت است همه چیز را سیاه ببینیم و نشان دهیم.
۲۴ درصد مدیران روابطعمومی دستگاههای اجرایی قزوین بانوان هستند
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استاندار قزوین گفت: ۱۱۷ مدیر روابط عمومی در استان قزوین داریم که مدیریت ۲۸ دستگاه اجرایی، یعنی معادل ۲۴ درصد آنها برعهده بانوان است.
محمدصادق خورشیدی روز یکشنبه در نشست شورای روابط عمومیهای استان قزوین، تصریح کرد: به لحاظ ترکیب سنی نیز در روابط عمومی های استان بیشترین سن مربوط به ۴۲ روابط عمومی است که متولد ۵۷ تا ۶۲ و کمترین سن روابط عمومیها نیز بین متولدین ۷۲ تا ۷۷ است.
وی اضافه کرد: کم سن ترین روابط عمومی استان قزوین ۲۷ ساله و مسن ترین آن نیز ۵۷ ساله می باشد که این مساله بیانگر وجود ترکیبهای سنی مختلف و تجربه گرایی در بین روابط عمومی هاست.
خورشیدی با بیان اینکه تنها چهار مدیر روابط عمومی استان دارای مدرک دکتری هستند، خاطرنشان کرد: این آمار نشان میدهد که همچنان ظرفیت های تخصصی و آکادمیک هنوز وارد حوزه روابط عمومی نشده است.
به گفته وی، با آغاز به کار دولت چهاردهم ارتقای سطح روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان در دستور کار جدی قرار گرفته و با تغییر جایگاه از دفتر به اداره کل، قرار شد تا اقدامات مهم در ساختار و جایگاه این حوزه کاری ایجاد کنیم.
معاون روابط عمومی، تشریفات و امور بین الملل استاندار قزوین یادآور شد: میانگین تصدی افراد روابط عمومی در هر دستگاه بین یک تا ۱.۵ نفر است و تنها چهار دستگاه در استان وجود دارد که بیش از چهار نیروی روابط عمومی است.
خورشیدی یادآور شد: دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) نیز با ۹ نیرو بالاترین تعداد نیروی عمومی دستگاه ها را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/
نظر بدهید