این گزارش گیزمودو توضیح میدهد که برخلاف تصور رایج، رسانههای اجتماعی ممکن است بهطور غیرمستقیم به احیای سینمای مستقل کمک کرده باشند.
شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || طبق دادهها و شواهد نقلشده از گاردین:
پس از رکود همهگیری، حضور در سینماها رو به افزایش است، بهویژه در سالنهای مستقل.
نسل زد (Gen-Z) در بریتانیا بیشترین سهم این رشد را داشته؛ در مجموعه سینماهای Curzon سهم گروه سنی ۲۵-۳۴ سال از ۱۶٪ در ۲۰۱۹ به ۳۱٪ در ۲۰۲۵ رسیده است.
سینماهای مستقل اغلب فیلمهای قدیمی و کلاسیک را بازپخش میکنند و جوانان تمایل بیشتری به تماشای این آثار پیدا کردهاند، احتمالاً به دلیل دسترسی آنلاین به آنها از طریق پلتفرمهایی مانند Letterboxd و Netflix.
بخشی از جذابیت برای این نسل، قطع ارتباط با گوشیهای هوشمند در طول تماشای فیلم است.
در آمریکا هم الگوی مشابهی دیده شده؛ فروش بلیت پس از سقوط شدید در ۲۰۲۰ (از ۱۱ میلیارد به ۲ میلیارد دلار) دوباره به محدوده ۸.۵ تا ۸.۹ میلیارد دلار در ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ برگشته است.
بهطور کلی، مصرف آنلاین محتوا نه تنها رقیب، بلکه محرک علاقه تازه به تجربه جمعی سینما شده است.
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
انتهای پیام/
#سینمای_مستقل, #نسل_زد, #سینما, #احیای_سینما, #فیلم_مستقل, #گاردین, #گیزمودو, #شبکههای_اجتماعی, #فیلم, #سینمای_ایران, #IndependentCinema, #GenZ, #MovieTheater
نظر بدهید